امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید پالایش و پخش: مدیریت مصرف انرژی و دارایی اولویتهای شرکت ملی پالایش و پخش است

مدیریت مصرف انرژی و دارایی،راهبردهایی هستند که شرکت ملی پالایش و پخش همسو با اقتصاد مقاومتی به آنها عمل می کند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: برنامه هایی در جهت تحقق هرچه بیشتر اقتصاد مقاومتی تعریف و اجرا شده که مدیریت مصرف انرژی و تشکیل گروه ممیزی در این حوزه از آن جمله است.

سعید محجوبی اظهار کرد:با اجرای این برنامه (مدیریت و ممیزی انرژی) مصرف انرژی در پالایشگاههای کشور ارزیابی و فرصتهای بهبود مصرف انرژی به آنها اعلام می شود.

وی تصریح کرد: بیش از دو سال است که ممیزی انرژی در پالایشگاهها شروع شده است و تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه خواهد یافت.

محجوبی میزان مصرف انرژی را در پالایشگاههای نفت کشور، ٥ تا ٧ درصد متغیر خواند و گفت: هدف از بررسی وضع مصرف انرژی در پالایشگاهها این است که این واحدها به سمت مصرف بهینه انرژی سوق داده شوند.

وی همچنین مدیریت دارایی را راهبرد دیگر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام و اظهار کرد: در این خصوص نیز از سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات و نگهداری بهره گرفته شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران،کاهش زمان تعمیرات اساسی و افزایش فاصله میان دو تعمیرات اساسی را در مجموعه پالایشگاهی، هدف تعریف شده برای استفاده از سیستم مکانیزه مدیریت تعمیرات و نگهداری) عنوان کرد.

وی درباره طرحهای اولویت دار این شرکت نیز گفت: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند طرحهای مربوط به بهینه سازی را انجام داده است و پالایشگاه تهران نیز برای کاهش مصرف نفت کوره و پالایشگاه آبادان برای طرحهای کاهش مصرف انرژی با مشارکت یک شرکت خارجی فعالیت در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

محجوبی گفت: پیگیری پروژه های کیفی سازی محصولات بر اساس استانداردهای یورو٤ نیز در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران انجام می شود.

وی درباره نمایشگاه ٢١ نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز اظهار کرد: نمایشگاه اخیر پرشورتر از پارسال برگزار شد، وحضور شرکتها و تولید کنندگان داخلی، همچنین استقبال شرکتهای خارجی بویژه پس از برجام پر رنگ بود که می تواند نوید بخش روزهای بهتری در رونق اقتصادی کشور باشد.

 
 
 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829