امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

آلمانیها برای اجرای مدل بهینه سازی مصرف انرژی به دانشگاه تهران می آیند

رئیس دانشگاه تهران از اعلام آمادگی کشور آلمان برای انجام کار نمادین با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و اجرای مدلی برای ساختمان سبز در این دانشگاه خبر داد.

محمود نیلی احمدآبادی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: یکی از بخشهایی که به آلمانیها برای کار نمادین بهینه سازی پیشنهاد شده است، طرح توسعه دانشگاه تهران است که هنوز نهایی نشده است.

وی، با استقبال از این اقدام، طرح توسعه دانشگاه تهران را حائز اهمیت دانست.

رئیس دانشگاه تهران ، یکی از ماموریتهای این دانشگاه را بدل شدن به دانشگاه سبز اعلام کرد و گفت: در پی حضور معاون دبیر کل سازمان ملل، وی از حمایت این سازمان برای اجرای طرح دانشگاه سبز خبر داد.

وی، یکی از مهمترین ویژگیهای دانشگاه سبز را مسئله بهینه کردن مصرف انرژی دانست و اظهار کرد: دانشگاه تهران، دانشگاه بسیار بزرگی است که با برخورداری از ساختمانها و تجهیزات مختلف اگر استانداردها در آن رعایت شود، می تواند به کاهش مصرف انرژی منجر شود و هزینه های دانشگاه را هم کاهش دهد.

نیلی احمدآبادی، همچنین فعالیت و تحقیق در مورد موضوع انرژی را از دستور کارهای اصلی دانشگاه تهران دانست و در توضیح آن گفت: با توجه به این که ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی، سرانه شدت مصرف انرژی نیز در آن بالاست، دانشگاه تهران یکی از سیاستهای محوری را انجام فعالیتهای آموزشی و پژوهشی علمی و فناوری در حوزه انرژی می داند.

وی افزود: انرژی موضوعی است که رشته های مختلف اعم از علوم تجربی، انسانی ، کشاورزی ، هنر و غیره با آن درگیر است براین اساس فرهنگ سازی در مورد مصرف بهینه انرژی، تحقیق و پژوهش در توسعه انرژی به گونه ای که بتوانیم راندمان انرژی را افزایش دهیم از جمله برنامه های دانشگاه تهران در این حوزه است.

 
 
 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829