امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اجرایی رئیس جمهوری: نفت موتور محرکه اقتصاد ایران است

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: نفت پیش قراول و پیش برنده اقتصاد ایران است و زمانی که منابع نفتی کاهش می‌یابد، کشور با رکود روبرو می شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری، عصر دیروز (دوشنبه، ٢٠ اردیبهشت ماه) در نشست هم اندیشی کرمانیهای مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان گفت: در حوزه سیاست خارجی دولت گامهای بزرگی را برداشت و این گامها براساس سه اصلی بود که رهبری درباره آنها سخن گفته بودند و سیاست خارجی کشور براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت شکل گرفت.

وی افزود: عزم دولت برای تدبیر و امید منجر به رفع تحریمهای ظالمانه شد و در قالب هم‌آوری فکری، حقوقی و بین‌المللی در این عرصه اتفاقهای خوبی رخ داد.

شریعتمداری ادامه داد: پس از تلاشهای ایران در عرصه بین‌الملل در بهبود روابط با کشورها پیشرفت حاصل شد، البته به آنها گوشزد کردیم که ایران بازار فروش محصولات شما نیست، بلکه بازاری برای فناوری خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به کاهش قیمت نفت، تصریح کرد: در حال رسیدن به شرائط مطلوبتری در زمینه فروش نفت هستیم و دولت تلاش دارد برخلاف گذشته به جای ریختن درآمد حاصل از نفت در کارتهای یارانه، آنرا در روند صحیح به کار گرفته و از آنها استفاده اهرمی در مسیر توسعه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به شرائط مطلوب در حوزه اقتصاد نیاز به گذشت زمان است و دولت در این زمینه تلاشهای خوبی در حوزه حفظ ارزش پول ملی و کاهش تورم داشته است.

شریعتمداری گفت: دولت تلاش کرد نرخ ارز در کشور ثبات نسبی داشته باشد، همچنین معتقدیم که در مناسبات با دنیا باید قابل پیش‌بینی عمل کنیم، سیاستهای دولت در حوزه اقتصادی به گونه‌ای است که با تورم مبارزه کند و ثبات قیمت ارز محقق شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: در حوزه سیاسی نیز کارهای خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شده است و نمونه آن در استان کرمان رخ داد که همه گروههای سیاسی برای توسعه استان پای کار آمده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند دو منبع درآمد داشته باشد که یکی از آنها فروش نفت و درآمد دیگری نیز مالیات است، هر دو منابع درآمدی تابع عوامل برونزا هستند و نمی‌توان به آنها اتکا کرد.

شریعتمداری گفت: خام فروشی کار درستی نیست، باید بتوانیم اقتصاد کشور را بدون نفت اداره کنیم، هرچند نفت، پیش قراول و پیش برنده اقتصاد ایران است و زمانی که منابع نفتی کاهش می‌یابد، رکود در کشور ایجاد می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری عنوان کرد: با ایجاد رکود، مالیات نیز تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد و در عمل دولت بی پول می‌شود، البته به تدریج در حال برگشتن به فضای مطلوب اقتصادی هستیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829