امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهوری: تعامل وزارت نفت با دانشگاهها الگویی مناسب برای دیگر دستگاههاست

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای تعامل با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر کشور برای بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت،گفت: این اقدام وزارت نفت در واقع تعریف جدیدی از ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه کرده است و می تواند برای دیگر دستگاهها الگویی مناسب باشد.

به گزارش شانا به نقل پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر (دوشنبه، ٢٠ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب افزود: این گونه نیست که تنها دستگاههای اقتصادی دولت مورد خطاب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی باشند و دیگر دستگاهها از تکالیف و وظایف مبتنی بر اقتصاد مقاومتی معاف شوند.
وی ادامه داد: دستگاههای غیراقتصادی دولت و نیز دستگاههای دیگر قوای سه گانه و به عبارتی همه نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارای سهم و مسئولیت هستند و باید در این زمینه گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که تحقق اقتصاد مقاومتی خواست همه ارکان نظام است و پای اجرای این سیاستها ایستاده اند، تصریح کرد: باید اقدامها و برنامه های همه دستگاهها و نهادهای کشور رصد شود و تصمیمها و برنامه هایی که به نوعی مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، بازنگری و اصلاح شوند.
جهانگیری با بیان این که تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی در اقدامهای همه دستگاهها فقط شامل دولت نمی شود، گفت: رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ها، اقدامها و فعالیتهای همه دستگاههای زیرمجموعه قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی حساسیت ویژه ای دارند و تحقق آن را پیگیری می کنند، گفت: همه دستگاهها و نهادها باید با جدیت و به صورت همه جانبه پای این موضوع بایستند و با اهتمام ویژه اجرای اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.
جهانگیری خطاب به دستگاههای اجرایی دولت گفت: پروژه ها و برنامه های اولویت دار دستگاهها برای تحقق اقتصاد مقاومتی احصاء و ابلاغ و بودجه هر پروژه نیز مشخص شده است، بنابراین انتظار می رود دستگاههای اجرایی دولت با جدیت هرچه بیشتر اجرای این برنامه ها را دنبال کنند و نشان دهند که دولت به طور جدی به این سیاستها باور دارد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین به برنامه ریزی وزارت نفت برای تعامل با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر کشور برای بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این اقدام وزارت نفت در واقع تعریف جدیدی از ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه کرده است و می تواند برای دیگر دستگاهها الگویی مناسب باشد.

در این جلسه که وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از روند اجرا و پیگیری مصوبه های گذشته ستاد ارائه کرد.
همچنین گزارشی از جلسه های برگزار شده برای طراحی نظام رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی ارائه و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حصول اطمینان از انطباق اقدامها و فعالیتهای دستگاههای اجرایی با سیاستهای اقتصاد مقاومتی تشریح شد.

 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829