اخبار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: جمع‌آوری گازهای مشعل نقشی بسزا در صیانت از محیط زیست دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های وزارت نفت در جمع‌آوری گازهای همراه، به محیط زیست خوزستان کمک شده است و این اقدام برای کشور منافع اقتصادی خواهد داشت.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، نهم مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت نفت در این نشست درباره گازهای مشعل، برنامه‌های این وزارتخانه برای جمع‌آوری این نوع گازها و همچنین پروژه‌های در دست اجرا گزارش‌های خود را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که مشکلی برای جمع‌آوری گازهای مشعل از نظر قانونی وجود ندارد، افزود: بخشی از مسئولیت‌های وزارت نفت در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل به هلدینگ خلیج فارس، بخشی به صندوق بازنشستگی نفت و بخشی نیز در لاوان به بخش خصوصی سپرده شده است و هم اکنون نیز همه ارگان‌ها تلاش می‌کنند تا منابع مالی تامین و فعالیت‌ها به نحو احسن انجام شود.

وی تصریح کرد: پیش از این آسان‌ترین راه برای حذف گازهای مشعل سوزاندن آن بود که این اقدام علاوه بر آلودگی هوا محرومیت کشور از یک درآمد کلان را به همراه داشت، اما امروز با تلاش‌های وزارت نفت در جمع‌آوری این نوع گازها، به محیط زیست منطقه کمک شده و از لحاظ اقتصادی نیز منافعی برای کشور در بر خواهد داشت.

شرکت ملی نفت ایران روز گذشته (نهم مردادماه) اعلام کرد که به منظور جلوگیری از سوزاندن گاز در مناطق شرق کارون، در روزهای آینده، ۲ قرارداد جمعا به ارزش ۱,۲ میلیارد دلار با شرکت‎های پتروشیمی مارون و هلدینگ خلیج فارس امضا می‎کند.

این در حالی است که اردیبهشت‌ماه امسال ایستگاه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی به عنوان نخستین طرح جمع‌آوری گازهای مشعل که با حضور و مشارکت بخش خصوصی به بهره‎برداری رسیده و سه طرح جمع‎آوری گازهای مارون ۳، مارون ۶ و منصوری نیز طبق برنامه تا پایان امسال در مدار قرار می‌گیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829