نقش کودکان در بازیافت

کاغذ بازیافت شده نه تنها به حفاظت از جنگلها و کاهش ضایعات کمک می کند، بلکه حتی به ما کمک می کند تا بصورت هوشمندانه تری از منابع استفاده نمائیم. به کودکان خود آموزش دهید که چگونه این کار را انجام دهند!

یک کاردستی ساده و پایداری که می توانیم در خانه با کمک کودکانمان بسازیم: بازیافت کاغذ!

خودمان بسازیم

در كشور اسپانیا، تنها در سال 2010 به ازای هر فرد 2/31 کیلوگرم کاغذ و مقوا جمع آوری گردید. در کشورهای دیگر هم به مقادیری کمتر و یا بیشتر سالانه به ازای هر فرد کاغذ جمع آوری می گردد. پس بیائید کاری کنیم تا این میزان را کاهش دهیم. پس بیائید بازیافت کنیم!

با تبدیل نمودن این کار به یک بازی، به کودکان کمک خواهیم نمود تا درحالیکه از انجام این کار لذت می برند، درباره بازیافت کردن نیز بیاموزند. انجام این کار بسیار ساده است، می توانید آن را امتحان کنید؟

گام به گام

  1. ابتدا، اطمینان حاصل کنید که بروي مواد اوليه (كاغذ، مقوا و ...) شما هیچگونه نوار چسب، منگنه یا هرگونه عنصر دیگری که بتواند نتیجه کار را خراب کند، وجود نداشته باشد. سپس، آنها را به قطعات کوچکی تقسیم کنید و آنها را در کاسه ای از آب جوش قرار دهید. آنها باید به مدت چند ساعت در این آب خیس بخورند.
  2. سپس، کاغذهای خیس را بخوبی بهم بزنید تا اینکه به شکل خمیر درآیند. شما حتی می توانید با اضافه نمودن گلبرگها، قطعاتی از کاغذهای رنگی، اکلیل و غیره آن را شخصی سازی و یا تزئین نمائید. سپس اين خمير را بخوبی آبکشی کنید و حال تنها یک مرحله باقی مانده است.
  3. خمیر بدست آمده را با استفاده از یک وسليه مثل کفگیر پخش کنید و کهنه پارچه ای را بروی آن قرار دهید تا آب باقیمانده آن را جذب نماید.

حال فقط باید آن را تحت فشار قرار دهید! از دو تخته چوبی، استفاده کنید و با وسايل سنگيني مثل چند كتاب قطور اين فشار را براي چند ساعت حفظ كنيد. در نهايت اجازه دهيد كاغذ بازيافتي شما خشك شده و آماده استفاده گردد.

اکنون شما می دانید که بازیافت کاغذ می تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد که می توانید اين سرگرمي را همراه با کودکان خود انجام دهيد.

آیا می دانستید ...؟

با میزان انرژی که با بازیافت یک تن کاغذ صرفه جوئی می شود، الكتريسيته مصرفي يكسال يك خانه تامين مي شود؟

 

ضمیمه:

برای کودکانصرفه جوئی منابعبازیافت

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829