بشوييد و صرفه جويي كنيد!

بعد از هر وعده غذايي با انبووهي از ظروف كثيف مواجه هستيد و از خود اين سئوال را مي پرسيد: ظرف­ها را با دست بشوييم يا از ماشين ظرف­شويي استفاده كنم؟

براي جلوگيري از اتلاف آب و انرژي بيش از مقدار مورد نياز، علي­رغم باور عمومي برنده ماشين ظرف­شويي است.

اطلاعات بدست آمده از يك تحقيق در اروپا نشان مي دهد اين موضوع صحت دارد. در اين مطالعه تخمين زده شده است بطور ميانگين در هربار شتستشوي ظروف 87 لتر آب كمتري در ماشين ظرف­شويي استفاده مي­شود. اين به آن معني است كه شستشوي دستي ظروف موجب اتلاف بيشتر آب و انرژي (بخصوص در هنگام شستشو با آب گرم) نسبت به قرار دادن ظروف در يك ماشين ظرف­شويي جديد و در حالت پر از ظرف است.

پيشنهاد ما چيست؟ دستكش­هاي خود را كنار گذاشته و ماشين ماشين ظرف­شويي خود را روشن كنيد. شما به اين باور خواهيد رسيد و زمين از شما بخاطر اين كار سپاسگذار خواهد بود.

بتهرين ماشين ظرف­شويي كدام است؟

ماشين هاي داراي دو ورودي. آنها نام خود را بخاطر داشتن دو راه ورودي مجزاي آب يكي براي آب سرد و ديگري براي آب گرم بدست آورده­اند. با استفاده از اين سيستم مصرف انرژي به طرز قابل توجهي كاهش مي­يابد.

به اين نكات توجه كنيد:

1- ماشين ظرف­شويي را هنگامي روشن كنيد كه كاملاً پر شود. مهم نيست كه چند روز طول بكشد، ماموريت شما پركردن ماشين ظرف­شويي است.

2- ابتدا با استفاده از يك دستماال كاغذي ظروف را از تكه هاي باقيمانده غذا تميز كرده و سپس در ماشين ظرف­شويي قرار دهيد. با اين كار از گرفتگي لوله­هاي آن جلوگيري كرده و داخل ماشين ظرف­شويي شما نو باقي مي ماند.

3- ظرف ها را به درستي در ماشين ظرف­شويي قرار دهيد. در اين حالت ظروف بهتر شسته مي شوند. براي اين منظور به كاتالوگ دستگاه مراجعه فرماييد.

4- از برنامه هاي شستشوي كوتاه مدت استفاده كنيد.

آيا مي دانستيد .....؟

 ماشين ظرف­شوييدر اتحاديه اروپا 3/8% برق مصرفي كل وسايل خانگي را مصرف مي­كنند؟

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829