مواد غذائی ارگانیک – زمان خوردن فرارسیده است

اکثر مردم این نوع مواد غذائی را با محصولات طبیعی، سالم، و فاقد آفت کش یکی می دانند که دقیقا به این دلایل گران می باشند. آیا این موضوع حقیقت دارد؟

مواد غذائی ارگانیک، علاوه بر اینکه بدون استفاده از هرگونه آفت کش پرورش می یابند، سالم بوده و 100 درصد پایدار می باشند. يعني در عمل آوري آنها آسيبي به محيط زيست وارد نمي شود.

ارگانیک، بیولوژیکی یا اکولوژیکی؟

همه برای یکی و یکی برای همه! این سه نام ممکن است متفاوت به نظر برسند اما وقتی که به مواد غذائی مربوط می شود، آنها معنای یکسانی دارند. هر سه این اسامی به نوعی از کشت با ویژگیهای خاصی اشاره دارند.

باوجود اینکه تمام آنها دارای معنای یکسانی می باشند، "ارگانیک" اصطلاحی است که برای این نوع از مواد غذائی انتخاب شده است.

تفاوتهای کشت ارگانیک با کشت عادی در چیست؟

هرچند همه ما ایده هائی در این خصوص داریم، اما بسیاری از مردم نمی دانندکه این مواد غذائی چگونه پرورش می یابند یا هدف از این نوع کشاورزی چه می باشد.

هدف، فایده رساندن هم به مصرف کننده و هم به زمین و محصولات آن است، بطور مثال مي توان به تولید مواد غذائی سالم و بدون مواد افزودنی  اشاره كرد. این امر، رژیم غذائی ما را تقویت می کند و به بدن ما کمک می کند تا بدرستی عمل نماید.

بیاموزید که چگونه مواد غذايي ارگانيك را تشخیص دهید!

این نوع از محصولات باید از یک کلمه یا پیشوند مثل ارگانیک یا اکو استفاده نمایند تا نشان دهند که مطابق مقررات تولید شده اند. علاوه بر این، همه آنها در اروپا باید روی بسته بندیهایشان دارای  علامت "EU" باشند (اين علامت در كشورهاي ديگر ممكن است متفاوت باشد). مطمئن باشید که حتی یکی از اين برچسب ها از دید شما پنهان نمی ماند!

اگر شما هنوز هم درمورد منشا مواد مطمئن نیستید، نگران نباشید! لوگوی این محصولات باید با اطلاعاتی درباره منشا آنها همراه باشد.

آیا می دانستید...؟ در سال 2006 بسیاری از برندها نام محصولات خود را به منظور مطابقت با مقررات درباره محصولات ارگانیک تغییر دادند.

 

برچسب­ها:

غذاپایداریسلامتطبیعت

منبع : www.Repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829