پلی یورتان و ساختمان سازی کارآمد

پلی یورتان یکی از پلاستیک هایی است که بطور گسترده ای در جهان مورد استفاده است، اما آن چه ارتباطی به ساختمان سازی و استفاده هوشمندانه از انرژی دارد؟ در ادامه متوجه می شوید.


از سال 1991 که اولین ساختمان با پلی یورتان ساخته شد، خانه های غیرفعال بطور پیوسته ما را حیرت زده کرده¬اند.
این مواد چه مشخصاتی دارند؟
برخی از مزایای مهم که پلی یورتان را یک ماده ایده¬آل برای استفاده در ساختمان¬سازی می¬کند، ظرفیت عایق بودن و دوام آن است. شواهد موثر بودن آن بطوری است که می¬تواند هدررفت گرمایی را بلافاصله پس از اجرا، به میزان %50 کاهش دهد.
و بخاطر آسانی نگهداری و دوام بالای آن، کمترنیازمی¬شود که آن را جایگزین کرد، بنابراین در منابع نیز صرفه جویی می¬شود.
این مواد تنها برای ساختمان¬سازی استفاده نمی¬شود، بلکه برای وسایلی که در پیرامون یک خانه معمولی نیز یافت می¬شوند، برای کارامدی بیشتر، از پلی یورتان استفاده می¬شود. برای مثال، الحاق این ماده با یخچال¬های مدرن به آن¬ها اجازه می¬دهد تا به اندازه یک چهارم مقدار مصرف آنها در 1990، انرژی مصرف کنند.
کارامدترین خانه¬ها در جهان
خانه¬های غیرفعال ساختمان¬هایی با انرژی پایین هستند که به عنوان ساحتمان های بوم¬شناختی (ecological) نیز شناخته می¬شوند، و اروپایی¬ها بیشتر وقت خود را در داخل خانه صرف می¬کنند.
این حقیقت که پلی یورتان یک ماده ایده¬آل برای ساختمان¬سازی است، انجمن تولید کنندگان ایزوسیانات و پلی¬یول اروپا ( ISOPA ) را برآن داشت تا یک خانه غیرفعال در بروکسل بسازند و پلی یورتان را از زمین تا سقف، از آغاز تا پایان، اجرا کنند.
این پروژه می¬بایست آگاهی از کارایی انرژی را افزایش دهد و نشان دهد که سرمایه¬گذاری در این نوع از ساختمان¬سازی¬ها هوشمندانه است، که شاهد آن پروژه¬های ساختمان¬سازی هستند که از 1991 انجام شدند و نتایج خوبی را نشان می¬دهند.
در حقیقت، تصور می¬شود که خانه¬های غیرفعال یکی از بهترین روش¬ها برای ساختمان¬های با مصرف انرژی پایین است.
برای درک بهتر خانه¬های غیرفعال می¬توانید مصاحبه و اینفوگراف دبیرکل ISOPA، انجمن پیاده سازی خانه¬های غیرفعال در بروکسل توجه کنید.
آیا می¬دانید که ...؟ ساختمان¬های اروپا %40 از مصرف انرژی این قاره را به خود اختصاص می¬دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829