امروز:
شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

شیلی نخستین نیروگاه خورشیدی را در آمریکای لاتین افتتاح کرد

تهران - ایرنا - نخستین نیروگاه خورشیدی در آمریکای لاتین (لینکانا) با توانایی ذخیره سازی ۵.۱ گیگاوات، در زمینی به مساحت یکهزار هکتار در مرکز صحرای آتاکاما در شمال شیلی افتتاح شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه،  این مجتمع عظیم علاوه بر کمک به کاهش انتشار سالانه ۶۳۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن (CO۲)، تولید برق سراسری این کشور را به میزان ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر تامین خواهد کرد.

این پروژه که در منطقه ای با یکی از بالاترین سطوح تابش خورشید در جهان مستقر شده، با یک سیستم سلول خورشیدی  ۱۰۰ مگاواتی و یک سیستم حرارتی خورشیدی با قدرت ۱۱۰ مگاوات اجرا شده است.

در حال حاضر روشنایی خورشیدی بالاترین میزان کاربرد سیستم های مبتنی بر سلول های خورشیدی را در سراسر جهان دارد و سالانه ده ها هزار نمونه از این سیستم در سراسر جهان نصب و راه اندازی می‌شود.

این فناوری با ذخیره سازی می‌تواند انرژی موردنیاز برای زمان‌های اوج مصرف را تامین کند.  نیروگاه خورشیدی لینکانا همچنین توانایی تولید برق نامتناوب بدون نیاز به هیچ سوخت فسیلی را دارا است.    

در مراسم افتتاح این نیروگاه که به اهداف شیلی برای جایگزین کردن انرژی‌های نوین به جای سوخت‌های فسیلی تحقق خواهد بخشید، سباستین پینیِرا رئیس‌جمهوری این کشور نیز حضور داشت.

مقام‌های شیلیایی در این مراسم تاکید کردند که نیروگاه لینکانا بخشی از تعهد تقویت صنعت انرژی شیلی، تسریع روند کربن زدایی در چارچوب برنامه‌های زیست محیطی این کشور و همچنین ایجاد آینده ای سازگارتر با محیط زیست است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829