مطالب علمی و فن آوری نوین

انگلیس تا سال ۲۰۳۰ تمام انرژی خود را از دریا تأمین می‌کند

یکی از روش‌های کارامد برای تامین انرژی مورد نیاز منازل مسکونی استفاده از ظرفیت باد در مناطق دریایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به تازگی اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰ تمام انرژی الکتریکی مورد استفاده در منازل مسکونی انگلیس از طریق توربین‌های بادی مستقر در دریا تامین می‌شود. در واقع این کشور می‌خواهد وابستگی خود به روش‌های سنتی تامین انرژی را به طور کامل از بین برده و تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با یکی از رسانه‌های این کشور بیان کرد: همانطور که کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده زیادی از صنایع نفتی می‌کنند و هر روز میلیون‌ها بشکه نفت در این کشورها تولید می‌شود انگلیس نیز باید از موهبت باد استفاده کرده و تمام انرژی مورد نیاز مردم را از این طریق تأمین کند. در مراحل تولید این نوع انرژی هیچ گونه آلایندگی منتشر نمی‌شود و قطعاً آسیب به محیط زیست نیز کاهش خواهد یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد وسایل برقی که انسان‌ها هر روز در خانه خود استفاده می‌کنند گرمایش جهانی را تشدید کرده و به اکوسیستم کره زمین آسیب می‌زند. اگر از توربین‌های بادی برای تولید انرژی استفاده شود می‌توان امیدوار بود در آینده شدت تغییرات اقلیمی کره زمین بسیار کمتر از حال حاضر شود.

انگلیس برای توسعه توربین‌های بادی این کشور در دو نطقه دریایی بیش از ۲۷۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است. در پروژه‌های ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه‌های دریایی بیش از ۲ هزار شغل به طور مستقیم و ۶۰ هزار شغل به طور غیرمستقیم ایجاد می‌شود. کارشناسان معتقدند اگر انگلیس تا سال ۲۰۳۰ برق مورد نیاز مردم را به طور کامل از بادهای دریایی تأمین کند تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای آلاینده در این کشور به صفر می‌رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829