امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : توسعه بانکداری الکترونیکی به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه بانکداری الکترونیکی و حذف کاغذ از جمله اقدام‌های ارزشمندی است که می‌تواند منجر به کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.


به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،  (شنبه، ششم آذرماه) در مراسم امضا تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک ملی ایران گفت: اصلاح فرآیندهای بانکی همچون توسعه بانکداری الکترونیکی و حذف کاغذ از جمله اقدام‌های ارزشمندی است که می‌تواند توسط سیستم بانکی کشور صورت پذیرد و علاوه بر آثار ظاهری همچون کاهش قطع درختان، منجر به کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود که البته قرار شد بانک مرکزی گزارشی آماری از این موضوع ارائه کند.

وی به اقدام‌های سیستم بانکی برای مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: این اقدام‌ها بیانگر مسئولیت اجتماعی نظام بانکی کشور است، همچنین با تاکیداتی که رئیس جمهوری بر محیط زیست داشته و توجه ویژه‌ای که بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری به محیط زیست در سطح ملی صورت گرفت، همراهی سیستم بانکی کشور با محیط زیست نیز جای قدردانی ویژه دارد.

ابتکار ادامه داد: در کنار بحث ملی رتبه بندی سبز بانک‌ها، رتبه بندی‌هایی نیز در سطح بین‌المللی وجود دارد و شبکه مالی و تامین مالی جهانی دارای اصول بنیادی همسو با حفظ محیط زیست است که از آن جمله می‌توان به تامین اعتبار مالی برای اقدام‌هایی در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با آلودگی هوا ذیل مبحث جهانی تغییر اقلیم اشاره کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سخنان مدیرعامل بانک ملی ایران در این جلسه اشاره و عنوان کرد: با توجه به علاقه‌مندی و اعلام آمادگی این بانک برای همکاری در اجرای طرح‌های مقابله با آلودگی هوا به‌ویژه در تهران، همچنین با توجه به برش یک ساله برنامه ملی مقابله با آلودگی هوا، از بانک ملی خواستیم تا در بخش ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی همکاری کند.

وی با بیان این که در این مسیر برخی از مباحث همچون خروج وسایل نقلیه عمومی دودزا از جمله اتوبوس و مینی بوس ناتمام مانده است، گفت: هرچند حدود ٦٠ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و نوسازی شده‌اند، اما اگر بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند قطعا کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت، البته تمام مطالعات اقتصادی و مالی نیز انجام شده و حتی دولت از جایگزینی خودروهای برقی و گازسوز حتی در خطوط اتوبوسرانی به‌ویژه در تهران حمایت می‌کند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های خوبی برای تامین تسهیلات و برنامه‌ریزی برای نوسازی حمل و نقل عمومی کشور و تهران با بانک‌ها به‌ویژه بانک ملی شکل گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829