امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس اتاق تهران: فرصت‎های مطلوبی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران وجود دارد

 رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی مشتاق همکاری با ایران هستند، زیرا موقعیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در کشورما به‌ویژه بخش انرژی وجود دارد.


به گزارش شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران که به آلمان سفر کرده است در دیدار با الیزا آگنر، وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای گفت: آلمان در میان کشورهای اروپایی همیشه طرف و شریک شماره یک ایران در روابط اقتصادی و سرمایه گذاری بوده، اما تحریم‌ها فاصله زیادی میان ٢ کشور ایجاد کرده است، هم اکنون می‌بینیم شرکت فرانسوی توتال با ایران موافقتنامه اصولی (HOA) امضا کرده است و شرکت‌هایی مانند رنو و پژو همکاری‌های خود را دوباره ازسرگرفته اند و قراردادهایی امضا کرده اند، اما شرکت‌های آلمانی خیلی عقب‌تر هستند.

وی افزود: ارتباط اقتصادی آلمان و اتریش با ایران باید هرچه زودتر برقرار شود، مهم نیست که از طریق بانک‌های آلمانی باشد یا اتریشی٬ مهم شتاب گرفتن همکاری‌های اقتصادی است، هم اکنون در ایران آمادگی بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها مشتاق همکاری با ایران هستند، زیرا موقعیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در کشور ما وجود دارد.

خوانساری با اشاره به راه‌اندازی دفتر اتاق تهران در ایالت باواریای آلمان، تصریح کرد: اتاق تهران این آمادگی را دارد که هر اقدامی برای توسعه روابط اقتصادی میان شرکت‌های آلمانی با ایرانی انجام دهد، باید هرچه سریع‌تر روابط بانکی و مشکلاتی که در این باره وجود دارد برطرف شود تا شاهد توسعه فعالیت‌های اقتصادی مشترک باشیم.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیاست که از نظر صادرات، جایگاه نخست جهان را به خود اختصاص داده است، اقتصاد این کشور اروپایی بر ٢ ستون اساسی خدمات و صنعت متکی است که بیش از ۹۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، همه ساله بخش بسیاری از کل واردات ایران که بیشتر کالاهای ضروری و سرمایه‌ای است، از این کشور تامین می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به انتخابات آمریکا اشاره و عنوان کرد: انتخاب دونالد ترامپ برای همه از جمله آمریکایی‌ها٬ کشورهای غربی و کشورهای دیگر از جمله ایران غیر منتظره بود و حالا هم رفتار ترامپ قابل پیش بینی نیست، البته مشخص است که عملکرد وی با آن چیزی که در دوران انتخابات می‌گفت تفاوت خواهد داشت و در موضع گیری‌های اخیرش تفاوت‌هایی را می‌بینیم.

الیزا آگنر، وزیر اقتصاد٬ رسانه٬ انرژی و فناوی باواریای آلمان نیز در این دیدار گفت: این دولت فدرال و ایالت باواریای آلمان نیست که باید سرمایه گذاری کند، بلکه شرکت‌های بخش خصوصی هستند که باید وارد ایران شوند، ما در آلمان به عنوان یک دولت در واقع آژانسی هستیم که چارچوب‌های همکاری برای شرکت‌های خصوصی را فراهم می‌کنیم تا آن‌ها فعال شوند و در این باره البته روابط بانک‌ها هم اهمیت زیادی دارد، زیرا باید جریان فاینانس برقرار شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های آلمانی منتظر هستند که هرچه زودتر مشکلات بانکی حل شود تا بتوانند روابط و همکاری‌های خود را با شرکت‌های ایرانی آغاز کنند.

آلمان به‌عنوان پنجمین قدرت اقتصادی دنیا و اولین قدرت اقتصادی در بین کشورهای اروپایی در سال ۲۰۰۵ گوی سبقت را از آمریکا ربود و به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور صادرکننده در سطح جهان مطرح شد، در امر واردات نیز این کشور پس از آمریکا بزرگ‌ترین کشور واردکننده جهان است که عمده واردات آن را نفت و گاز تشکیل می‌دهد که در این واردات، روسیه نقش ویژه‌ای دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829