امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

انرژی‌های پاک اولویت اصلی دولت ترکیه است

 ترکیه قصد دارد به کانون صنعت انرژی تجدیدپذیر تبدیل شود و به همین منظور درهای خود را به روی سرمایه‌گذاران خارجی، برای توسعه این صنعت باز گذاشته است.


به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، هم اکنون ٧٥ درصد از انرژی ترکیه وارداتی است و این کشور قصد دارد استفاده از منابع طبیعی از جمله انرژی پاک را در اولویت قرار دهد.

«اندی آرانی‌تاسی»، بانکدار ارشد بانک اروپایی بازسازی و توسعه گفت: در واقع هدف ترکیه، تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به ساخت یک مرکز تولید انرژی‌های پاک برای ایجاد اشتغال، تحقیق و توسعه و انتقال دانش است.

مناقصه ساخت نیروگاه خورشیدی ترکیه ممکن است به ارزش یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار در میانه ماه دسامبر سال جاری میلادی اتفاق بیفتد. به برنده این مناقصه، شرایط ١٥ ساله خرید برق با سقف قیمت ٨٠ دلار در هر مگاوات ساعت ارائه می‌شود. ساخت یک کارخانه تولید صفحات خورشیدی هم در برنامه دولت ترکیه است.

ترکیه سال گذشته (٢٠١٥)، یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون دلار در بخش انرژی سبز سرمایه‌گذاری کرد و قصد دارد تا سال ٢٠٣٠ میلادی، ٣٧ درصد از تولید برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. انتظار می‌رود ٢٠ هزار مگاوات انرژی بادی، پنج هزار مگاوات انرژی خورشیدی و ٦٠٠ مگاوات انرژی زمین گرمایی، تا همان سال، در ترکیه تولید شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829