امروز:
چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

ضرورت تصویب لایحه هوای پاک در مجلس

 معاون امور مجلس رئیس جمهوری لایحه هوای پاک را حاصل کار پژوهشی دولت و مجلس به عنوان ابزاری کارآمد برای مقابله با منابع آلاینده هوا دانست و بر ضرورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.


به گزارش شانا، حسینعلی امیری با اشاره به تدوین و تکمیل لایحه هوای پاک گفت: با توجه به گذشت حدود ٢٠ سال از اجرای قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ـ مصوب ١٣٧٤ ـ و در پی شدت یافتن آلودگی هوا در کشور و رخداد پدیده هایی از جمله گرد و غبار، تغییر اقلیم و امواج الکترومغناطیس و لزوم پیش بینی ضمانت اجرای موثر جهت مقابله با آن  در کنار ضرورت روزآمدکردن قانون موجود و برطرف کردن خلاهای قانونی آن و پیشگیری از برهم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست، لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری افزود: نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با عنایت به اعلام وصول لایحه هوای پاک، در اجرای تبصره ١ ماده ١٤٧ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مفاد این لایحه را با طرح یادشده ادغام و گزارش آن را تحت عنوان لایحه هوای پاک به صحن علنی برای تصویب تقدیم کردند.
امیری تاکید کرد: ضرورت دارد همه مفاد لایحه هوای پاک که حاوی احکام جامع قانونی برای مقابله با منابع آلاینده هوا ـ اعم از طبیعی و انسان ساخت است ـ در صحن علنی مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری همچنین  «تکمیل شیوه معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری» و «تعیین سن فرسودگی وسایل نقلیه موتوری و نحوه مواجهه با آن»،«ایجاد سامانه پایش آنلاین برای واحدهای مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی» را از دیگر نقاط قوت این لایحه دانست.
وی «ایجاد شبکه پایش امواج غیرمجاز» را از دیگر نقاط مثبت لایحه هوای پاک دانست و افزود: در این لایحه افزون بر «پیش بینی استاندارد سوخت و معاینه فنی موتورخانه ها» ، «تکالیف دیگر دستگاههای اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا» نیز تعیین شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829