امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

براساس آخرین تصمیم ستاد بحران :عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١c از ٣ جهت آغاز شد

براساس آخرین تصمیم ستاد بحران، عملیات اطفای حریق مخزن ٢٠٠١c پتروشیمی بوعلی سینا از سه جهت صبح امروز(جمعه، ١٨ تیرماه) و از دقایقی پیش با بسیج همه امکانات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، جلسه کمیته بحران که بامداد امروز (پنجشنبه، ١٧تیرماه) و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد منجر به اتخاذ تصمیمهای تازه ای شد.

براین اساس، نیروهای حاضر در محل حادثه، دوشادوش نیروهای آتش نشان و عملیات، اطفاء حریق را از سه جهت در مخزن در حال آتش پتروشیمی بوعلی سینا آغاز کرده اند.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از چهارشنبه (١٦تیرماه) آغاز شده است. آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه (١٧ تیرماه) تقریبا به طور کامل مهار شده است، آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح پنجشنبه مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید اما تحت کنترل نیروهای حاضر در منطقه است.

بندر ماهشهر در جنوب استان خوزستان واقع شده است. شهر بندر ماهشهر مرکز شهرستان بندر ماهشهر است. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود ۳ متر است. بندر ماهشهر کنونی شامل دو بخش است، بندر ماهشهر قدیم و دیگری موسوم به ناحیهٔ صنعتی. بندر ماهشهر دارای مساحت ۲۷۱۳ هکتار است که بعد از اهواز وسیعترین شهرستان خوزستان است.
پتروشیمی بوعلی سینا که در این شهر قرار دارد از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) دچار آتش سوزی شد و تلاش برای مهار آتش آن به صورت زمینی و همچنین از طریق بالگرد ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829