امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

تأکید دوباره بر «توسعه صنایع پالایشی ایران» : افزایش ظرفیت فرآورش نفت در فهرست راهبردهای بخش انرژی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش فراورش نفت و گاز از راهبردهای مؤثر در بخش انرژی کشور است؛ بنابراین صنایع این حوزه باید توسعه یابد.


غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی، درباره اولویتهای صنعت نفت ایران اظهار کرد: پرداختن به موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز و سهم بری بیشتر از آنها همچنان اولویت محسوب می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، افزود: افزایش فراورش نفت، گاز و تولید فراورده بیشتر نیز از راهبردهای اثربخش در حوزه انرژی است. ازاین‌رو، تلاش می‌شود صنایع مربوط به فراورش نفت و گاز توسعه یابد.

این نماینده مجلس دهم گفت: انتقال، ارتقا و بومی‌سازی فناوری، رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد زیرساختهای توسعه، آسیب‌شناسی قوانین موجود در فهرست راهکارهای مدنظر برای توسعه صنایع به‌خصوص در حوزه نفت و گاز است.
زارعی با اشاره به تکمیل شدن چند فاز از پروژه میدان گازی پارس جنوبی گفت: در ٢ سال گذشته ظرفیت تولید گاز در کشور افزایش یافت همچنین روند تولید و صادرات نفت بهبود یافت اما ظرفیت ایران با مدنظر قرار دادن مزیتهای نسبی حوزه نفت، همچنان توان افزایش دارد.

این نماینده مجلس دهم بابیان این‌که افزایش تولید نفت و گاز باید همزمان با توسعه زنجیره ارزش باشد، افزود: با تولید کالا و محصول نهایی و به دنبال آن افزایش صادرات غیرنفتی، منابع غیرنفتی وارد بودجه و اقتصاد می‌شود که این موضوع از اهداف اقتصاد مقاومتی است.
زراعی یادآوری کرد: باید کوشش کرد عواید نفت به بودجه جاری وارد نشود و از میزان فعلی نیز کاسته شود زیرا وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی معضل است.

 

 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829