امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران : ایران و کره‌جنوبی تفاهمنامه مدیریت مصرف انرژی امضا کردند

 مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) از امضای تفاهمنامه مدیریت مصرف انرژی در کولرهای گازی میان این سازمان و یک شرکت کره‌جنوبی در پسابرجام خبر داد.


به گزارش شانا، سیدحسین سجادی، مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران درباره تفاهمنامه ها و قراردادهای امضا شده سازمان بهره‌وری انرژی ایران با شرکتهای خارجی در پسابرجام، گفت: پس از به نتیجه رسیدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حتی پیش از آن، شاهد رفت و آمدهای زیادی از سوی هیئتها و فعالان اقتصادی خارجی بویژه اروپاییها و آسیاییها به ایران و این سازمان بودیم که البته فقط یک مورد آنها منجر به امضای تفاهمنامه شد و دیگر مراوده ها منتظر به نتیجه رسیدن ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

وی افزود: این تفاهمنامه میان سابا و شرکتی از کره جنوبی در زمینه اجرای پروژه‌ های پایلوت (نمونه) در بخش برنامه ‌های پاسخگویی بار، در قالب برنامه کنترل مستقیم بار (DLC) امضا شده است، مدیریت این پروژه با سازمان بهره‌وری انرژی ایران است و هیچ هزینه‌ای از سوی طرف ایرانی پرداخت نمی‌شود.

سجادی تصریح کرد: در این پروژه، سامانه یاد شده در تعدادی از کولرهای گازی موجود کشور که بنا به ضرورت در یک مجتمع ساختمانی یا اداری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند، نصب می‌شود که خاصیت آن، قطع تناوبی و پشت سر هم کمپرسور کولرهاست.

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران عنوان کرد: این قطعی‌های کوتاه مدت، حس نامطلوبی در استفاده کنندگان از کولرها از نظر دمای رفاه ایجاد نمی‌کند، اما منجر به ذخیره بار (انرژی) شده و در مدیرت مصرف در پیک (اوج) مصرف تاثیرگذار خواهد بود و هر چقدر که تعداد کولرهای مجتمع بیشتر باشد، این ذخیره بیشتر اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: این پروژه که بحث انتقال فناوری در آن دنبال می‌شود، هم اکنون در سطح تهران در دست اجراست و پس از ارزیابی، کره‌ایها آن را برای استفاده در دیگر مناطق کشور گسترش خواهند داد.

سجادی افزود: نتیجه دیگر گفتگوهای انجام شده با طرفهای خارجی، مستلزم به نتیجه رسیدن ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است که امید می‌رود پس از تصویب پروژه ها در شورای اقتصاد، اعلام علاقمندی سرمایه گذاران و همچنین مطالعه بازار ایران توسط خارجیها، برخی از آنها به مرحله امضای قرارداد برسد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829