امروز:
چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه در کارهای تولیدی

معاون اول رئیس جمهوری به توانمندی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: وزارت نفت پارسال توانست ظرف یک ساعت، ٥ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بازار سرمایه را بفروشد، این موضوع نشان می‌دهد بازار بورس ظرفیت و توان بالایی دارد.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری،  (دوشنبه، ٣١ خردادماه) پس از بازدید از طرح آزاد راه تهران، شمال گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در توان مدیریتی و مهندسی پیمانکاران داخلی وجود ندارد و آن چیزی که اجرای برخی طرحها را به تعویق می‌اندازد محدودیتها و مسائل مالی است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: توان بودجه‌ای کشور به اندازه‌ای نیست که بتوان مشکل طرحهای بزرگ را برطرف کرد، نیاز به ابتکارهای جدید مالی و بانکی است و لازم است صاحبنظران اقتصادی در این خصوص راهکار ارائه دهند.

وی با بیان این که ٧٠ تا ٨٠ درصد کالاهایی که از خارج وارد می‌شود، در داخل کشور قابل تولید است، تصریح کرد: این مهم در صورتی محقق می شود که تامین مالی طرحهای بزرگ در داخل انجام شود.

جهانگیری با اشاره به توانمندی بازار سرمایه و وجود نقدینگی در دست مردم، عنوان کرد: وزارت نف پارسال توانست ظرف یک ساعت، پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را در بازار سرمایه بفروشد، از این رو این گونه ظرفیتها در بازار بورس و جامعه وجود دارد که باید در کارهای تولیدی و زیربنایی کشور هزینه شود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: باید شرائط را فراهم کنیم تا حتی خارجیهای طرف قرارداد نیز که به ایران می‌آیند از طرحهای توسعه‌ای بازدید کنند، زیرا چنین طرحهایی بیانگر توانمندیهای ایران است و می‌تواند بستر را برای صدور خدمات فنی و مهندسی، اشتغالزایی و ارزآوری فراهم کند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829