امروز:
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس جمهوری : ایران و اوکراین می توانند در حوزه های انرژی همکاری کنند

رئیس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای گسترده برای همکاری ایران و اوکراین از جمله ظرفیتهای موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت، گفت: این امکانات و توانمندیها می‌تواند در مسیر تقویت همکاریهای منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی بکار گرفته شوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، در دیدار پاولو کلیمکین، وزیر امورخارجه اوکراین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اوکراین همواره خوب و مناسب بوده و تهران خواهان تقویت این روابط دوستانه است.

رئیس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای گسترده برای همکاری ٢ کشور از جمله ظرفیتهای موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت، افزود: این امکانات و توانمندیها می‌تواند در مسیر تقویت همکاریهای منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی بکار گرفته شوند.

وی، تقویت همکاریهای بخش خصوصی ٢ کشور را ضروری خواند و تصریح کرد: همکاری میان بانکهای ٢ کشور، راه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری را هموارتر می‌سازد.

روحانی عنوان کرد: همکاریهای ایران و اوکراین می‌تواند در بخشهای فرهنگی‌، علمی، فناوری و توریسم نیز گسترش یابد.

وزیر امورخارجه اوکراین نیز در این دیدار از ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخ عمیق و فرهنگ غنی نام برد و تاکید کرد: کیف خواهان روابطی خوب، عمیق و رو به جلو با جمهوری اسلامی ایران است.

کلیمکین، افزود: در نقشه راهی که برای تعمیق روابط کیف با تهران طراحی شده، خواهان روابطی صمیمی در همه حوزه‌ ها از جمله در عرصه اقتصادی، کشاورزی و انرژی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با ارائه گزارشی از نشست کمیسیون مشترک ٢ کشور، تصریح کرد: تقویت همکاریهای ٢ کشور در حوزه‌ های توریسم، فرهنگی و علمی نیز ضروری است و موجب شناخت بهتر از یکدیگر خواهد شد.

 

 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829