امروز:
سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

مجوز بیش از ٣ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران صادر شد

پس از برجام تاکنون خطوط اعتباری برای ورود ٧٣ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور ایجاد و مجوز سه میلیارد و ٤١٨ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی صادر شده است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت در همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت، گفت: از زمان اجرای برجام تا کنون، هشت رئیس جمهوری، پنج نخست وزیر،‌ سه رئیس مجلس سنا و ١٨ وزیر امورخارجه در سه ماه گذشته به ایران آمده اند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ٧٣ میلیارد دلار خطوط اعتباری میان ایران و کشورهای دیگر مذاکره و برای سه میلیارد و ٤١٨ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی مجوز قطعی صادر شده است و دولت این زمنیه روزهای پرکاری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این که برنامه های گسترده ای به منظور توسعه سرمایه گذاری در آینده پیش رو داریم، اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت که جلب مشارکت غیردولتی اعم از بخش خصوصی داخلی و خارجی است، پروژه های متعددی در بخشهای مختلف از جمله بهداشت و درمان، همچنین بخشهای مختلف صنعت و عمران در سالهای آینده بویژه در برنامه ششم توسعه اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: موضوع طرح تحول سلامت و ابعاد مختلف آن همچنان یکی از اولویتهای اصلی دولت یازدهم است و با توجه به این اولویت سرمایه گذاران خارجی نیز برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال کرده اند.

وی گفت: حضور اعضای تیم اقتصادی دولت شامل وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت، نشانه حمایت جدی دولت از سرمایه گذاری در بخش سلامت و اهمیت این موضوع برای دولت است.

همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت ٢٥ و ٢٦ اردیبهشت در هتل اسپیناس تهران با حضور نمایندگان شرکتهایی از آسیا و اروپا برگزار می شود.

 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829