امروز:
دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت: کاهش مصرف ٣٤,٥ میلیارد لیتری کامیونها در طول عمر فعالیتشان

 مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به این که نوسازی کامیونها سبب کاهش مصرف قابل توجه گازوئیل در کشور می‌شود، تصریح کرد: درمجموع این طرح در پنج سال نخست سبب کاهش حدود ٥ میلیارد لیتر و در طول عمر مفید یک کامیون ٣٤,٥ میلیارد لیتر می شود.
به گزارش خبرنگار شانا، نصرت اله سیفی(١١ اسفندماه) درحاشیه مراسم امضای تفاهمنامه طرح نوسازی ١٦٥ هزار کامیون و کشنده در جمع خبرنگاران، گفت: این طرح یکی از طرحهای ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید است که در سه کلاس کامیونهای زیر ١٨ تن، ١٧ تا ٢٦ تن و بالای ٢٧ تن میان وزارت نفت و وزارت راه وشهرسازی امضا شد.
وی افزود: این تفاهمنامه دو نوع قرارداد را میان شرکت بهینه‌سازی و سرمایه‌گذاران مجری و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و سرمایه‌گذاران مجری به همراه خواهد داشت که سبب می‌شود فرسودگی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت این رویداد را آغازی برای گسترش ناوگان حمل ونقل و رسیدن به صرفه‌جویی در مصرف سوخت دانست و ادامه داد: در این طرح جایگزینی کامیونها طی چهارسال و با اتکا به تولید داخل صورت می‌گیرد.
سیفی با بیان این‌که با جایگزینی هر کامیون به مدت پنج سال به آن یارانه سود تسهیلات در اقساط سه ماهه و براساس پیمایش پرداخت می‌شود، اظهارکرد: هر دستگاه کامیون با انجام پیمایش بالاتر مستحق دریافت یارانه صرفه جویی بیشتری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به این که نوسازی کامیونها سبب کاهش مصرف قابل توجه گازوئیل در کشور می‌شود، تصریح کرد: درمجموع این طرح در پنج سال نخست سبب کاهش حدود ٥ میلیارد لیتر و در طول عمر مفید یک کامیون ٣٤,٥ میلیارد لیتر می شود.
سیفی یادآور شد: همچنین در پنج سال نخست اجرای این طرح حدود ١٤ میلیون تن و در طول عمر طرح حدود ٩٣ میلیون تن کاهش گازهای گلخانه‌ای را خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بازپرداختی که در کل این طرح به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود را حدود ٢,٨ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:  اجرای این طرح اشتغالزایی بالایی را در کشور ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به این‌که کل طرح از طریق سامانه بهسما (‌behsama.ir) مدیریت می‌شود، ادامه داد: پس از ثبت نام سرمایه‌گذاران در این طرح و طی مراحل اولیه و اسقاط شدن کامیون، حدود سه تا چهار ماه بعد کامیون جدید تحویل داده می‌شود.
سیفی با بیان این‌که در اجرای این طرح، پیمایش باید حتما با بارنامه صورت گیرد، افزود:‌ کارکرد و حمل بار از سوی کامیونها هر سه ماه یک بار از سوی دستگاه جی پی اس محاسبه شده و با پرداخت صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به سخنان دبروز دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو مبنی بر حرکت خودروسازی به سمت بهینه‌سازی و کاهش شدت انرژی، گفت: این علامتی به خودروسازان است تا به سمت تولید خودروهایی با کارایی بهتر پیش روند.
وی با اشاره به این‌که طرحهای بهینه‌سازی در جهت بهبود شرائط زیست محیطی و استفاده مطلوب از ضایعات در بهبود صنعت و اقتصاد کشور و همچنین همسو با اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: طرح ٧,٥ میلیارد دلاری مصوب برای توسعه شبکه ریلی، طرح جایگزینی ١٧ هزار اتوبوس درون شهری پایه گازسوز و جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی پایه گاز سوز از طرحهایی است که با همکاری وزارت راه انجام خواهد شد.
وی طرح توسعه متروی کلانشهرها را از طرحهای بسیار مهم بهینه‌سازی مصرف سوخت عنوان کرد و گفت: ‌در این طرح به ازای افزایش مسافربری از روی سطح زمین و جاده به زیرزمین اضافه پرداخت به مترو صورت می‌گیرد.
سیفی با اشاره به برقدار کردن چاههای کشاورزی، اظهارکرد: در این طرح ١,٧ میلیارد دلار بازپرداخت به سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از اقدامهای لازم برای اجرای طرحهای ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید انجام شده است، گفت: با توجه به فشردگی کار و استقبال سرمایه‌گذاران امیدواریم این طرحها در سال جدید عملیاتی شود.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829