امروز:
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

اوجی همراه رئیس‌جمهوری عازم چین شد

رئیس‌جمهوری اسلامی‌ ایران دقایقی پیش در صدر هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود عازم پکن شد. در این سفر جواد اوجی، وزیر نفت نیز به‌عنوان یکی از اعضای هیئت رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر امروز (دوشنبه، 24 بهمن‌ماه) با بدرقه محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت تهران را به مقصد پکن، پایتخت چین ترک کرد.

در آیین بدرقه رئیس‌جمهوری، وزیران دادگستری، ورزش و جوانان، همچنین معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید حضور داشتند.

حسین امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی، وزیر نفت، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر کشاورزی، ‌ سید احسان خاندوزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی، محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر و معاونان وزیران مربوطه رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. 

رئیس‌جمهوری شهریورماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با شی جین پینگ، همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود که در این نشست دوجانبه،  رئیس‌جمهوری چین به‌طور رسمی از رئیسی برای سفر به پکن دعوت کرد.

معاون‌سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، سفر رئیس‌جمهوری را نخستین سفر دولتی به چین در دو دهه گذشته دانست و گفت: این سفر با آداب کامل تشریفات انجام می‌شود که نشان از توجه میزبان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829