امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: به‎کارگیری توان مطالعاتی شرکت‎های بین‎المللی نفتی در میدان‎های نفت و گاز ایران

با واگذاری مطالعات میدان‎های نفت و گاز ایران به شرکت‎های داخلی و خارجی، امکان استفاده از توان مطالعاتی این شرکت‎ها و مقایسه نتایج آن به منظور دستیابی به ظرفیت‎های نهایی موجود برای شرکت ملی نفت ایران فراهم شده است.


به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، (سه‌شنبه، 30 خرداد ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت و شرکت انی ایتالیا، گفت: با استفاده از نتایج مطالعات که از سوی شرکت‎ها ارائه می‎شود، شرکت ملی نفت ایران می‎تواند بدون هیچ هزینه‎ای به اطلاعات خوبی در باره شاخص‎های مختلف میدان از جمله حجم ذخایر قابل استحصال و ... دست یابد.

وی افزود: این اطلاعات می‎تواند به شرکت ملی نفت ایران در مذاکرات و مناقصات توسعه میدان‎ها بسیار کمک کند.

منوچهری ادامه داد: ذخایر نفت، ثروت‎های انباشت شده ماست که اگر نتوانیم با استفاده از روش‎های ازدیاد برداشت، به آنها دست یابیم شاید برای همیشه از دست بروند.

وی با اشاره به برنامه‎ریزی برای فعالیت شرکت‎های خارجی به منظور پیاده سازی روش‏های EOR و IOR در میدان‎های نفتی ایران، گفت: با انتقال فناوری‎های روزآمد ازدیاد برداشت به کشور، شرکت‎های ایرانی نیز می‎توانند در آینده‎ای نه چندان دور نسبت به افزایش ضریب بازیافت از مخازن اقدام کنند و به این ترتیب، تراز ایران در سطح بین‎المللی افزایش می‎یابد.

منوچهری درباره شرکت Eni ایتالیا نیز عنوان کرد: این شرکت که از گذشته در میدان‎های ایران فعال بوده، از بزرگترین شرکت‎های توسعه دهنده میدان‎های نفت و گاز در جهان به شمار می‎رود؛ راهبری پروژه‎های نفتی زیادی را در اروپا بر عهده داشته است و سوابق درخشانی دارد.

به گفته وی، Eni اخبرا در مصر و به ویژه مدیترانه، رکوردهای خوبی از حیث سرعت و کیفیت کار بر جای گذاشته است.

منوچهری با اشاره به این‎که تفاهم‎نامه مطالعاتی برای میدان کیش، پیشتر با شرکت‎های شل، گازپروم و سرمایه گذاری غدیر و تفاهم‌نامه مطالعاتی فاز سوم دارخوین با شرکت نفت فیلیپین و سرمایه گذاری غدیر امضا شده است، ابراز امیدواری کرد که شرکت Eni ظرف 6 ماه آینده، نتایج مطالعات خود را در این دو میدان به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829