امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی منافع ملی را رعایت می‌کند

سخنگوی دولت گفت: دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی فرآیند طولانی را طی و منافع ملی را رعایت کرده است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه، 30 خردادماه) در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره این که سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت ادعا کرده است که قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به‌زودی بدون ملاحظات امنیتی با توتال امضا خواهد شد، گفت: دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی فرآیندی طولانی را طی و دغدغه بسیاری از منتقدان و کارشناسان را لحاظ کرده است.

وی افزود: هم اکنون هیچ سازمانی حساس تر از دولت در تنظیم قراردادهای نفتی و حفظ منافع ملی در این بخش نیست، اما این که برخی سازمان ها نیز چنین حساسیتی را دارند خوشحالیم.

نوبخت در ادامه و در پاسخ به این پرسش که سفر نخست وزیر عراق به تهران به موضوع عربستان و قطر ارتباط دارد یا خیر و حامل چه پیامی است؟ تصریح کرد: روابط ما با عراق در جمع کشورهای همسایه، روابط ممتازی است و در سه عرصه قابل مقایسه با دیگر کشورهاست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: نخستین روابط مذهبی، برادری و دینی است و دوم با توجه به این‌که با عراق مرز مشترک داریم بهترین روابط اقتصادی را می‌توانیم با این کشور داشته باشیم و گفت‌وگوها در عرصه اقتصادی در سفر منطقه‌ای نخست وزیر عراق در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در این مذاکرات بتوانیم شاهد بهبود در سه عرصه باشیم و ملاحظات منطقه‌ای هم از این سه عرصه خارج نیست که منجر به بهبود شرایط منطقه‌ای خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829