امروز:
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آرشیو بهینه سازی در رسانه

درخواست ژاپن از مردم برای کاهش مصرف گاز

ژاپن در پی ریسک اختلال عرضه گاز روسیه، ممکن است از مصرف کنندگان عادی و شرکت‌ها بخواهد مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیک‌کی بدون اشاره به منبع آگاه خود در گزارشی نوشت: وزارت بازرگانی ژاپن چارچوبی را ایجاد خواهد کرد که به این وزارتخانه اجازه می‌دهد هنگام کمبود گاز، از شرکتهای بزرگ بخواهد مصرف گاز را کاهش دهند. دولت ژاپن ابتدا از مصرف کنندگان عادی و شرکتها خواهد خواست در مصرف گاز تا حد امکان صرفه جویی کنند و اگر این درخواست برای اجتناب از کمبود عرضه کافی نباشد، اهداف محافظه کارانه مشخصی را دنبال خواهد کرد. جزئیات این چارچوب پیش از این که تقاضای زمستانی برای گاز افزایش پیدا کند، در یک هیات وزارت بازرگانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تحولات اخیر پس از اقدام جدید روسیه در به دست گرفتن کنترل کامل پروژه LNG ساخالین ۲ روی داده است. روسیه کنترل این پروژه که شرکتهای خارجی از جمله شرکتهای ژاپنی سهامداران آن هستند را به یک شرکت دولتی جدید منتقل کرده است. دولت ژاپن پیش از این هم از شهروندانش خواسته بود در حفظ نیرو کمک کنند و از آنجا که تامین برق در تابستان و زمستان امسال دچار محدودیت می‌شود، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

خروج از پروژه‌های LNG روسیه، ژاپن را ناچار خواهد کرد گاز مورد نیاز خود را از بازار معاملات نقدی تامین کند که در حال حاضر با عرضه محدود روبروست و این امر قیمت معاملات نقدی را به رکورد بالایی رسانده است.

ژاپن بر سر اعمال تحریم علیه مسکو در واکنش به حمله نظامی به اوکراین، تحت فشار قرار دارد و همچنان به واردات نفت و گاز طبیعی از این کشور ادامه می‌دهد. پروژه ساخالین ۲ نزدیک‌ترین پروژه LNG به ژاپن است و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفته بود این کشور به دلیل اهمیت استراتژیک این پروژه، از آن خارج نخواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود ژاپن هفته جاری که بارندگی کافی، دمای هوا در بخشهای متعدد این کشور را کاهش داده است، تامین برق کافی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829