انرژی های تجدیدپذیر

انرژی‌های پاک دستاورد برتر اسپانیا در دوره همه‌گیری کرونا

تهران - ایرنا - بر اساس داده‌های منتشر شده در گزارش «سیستم برق اسپانیا در ۲۰۲۰» (REE)، سهم تولید منابع تجدیدپذیر در اسپانیا در سال ۲۰۲۰ میلادی همزمان با همه گیری کرونا به بالاترین سطح خود رسید، بنابراین سال گذشته برای این کشور، فقط سال ویروس کرونا نبود بلکه باید لقب «سبزترین» سال را به آن نسبت داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه اکسپنسیون اسپانیا نوشت، به لطف افزایش ۶۵.۲ تولید انرژی حاصل از صفحات خورشیدی فتولتائیک نسبت به سال ۲۰۱۹ و همچنین رشد ۲۳.۸ درصدی تولید برق آبی، منابع تولید انرژی‌های پاک در این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد تولید ۴۴ درصدی بود.

این نشریه نوشت: سال ۲۰۲۰ برای اسپانیا فقط سال ویروس کرونا نبود بلکه باید لقب «سبزترین» سال را به آن نسبت داد. بر اساس داده‌های منتشر شده در گزارش «سیستم برق اسپانیا در ۲۰۲۰» (REE)، سهم تولید منابع تجدیدپذیر با افزایش ۱۲.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۴۴ درصد رسید.

در فهرست ارائه شده، انرژی حاصل از نیروگاه هسته ای با سهم ۲۲.۱۸ درصدی و انرژی باد با افزایش ۱.۲ درصدی و سهم ۲۱.۸ درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.    

همچنین بر اساس این گزارش، تولید انرژی از محل منبع زغال‌سنگ شاهد کاهش تاریخی ۶۰.۴ درصدی بود. سال ۲۰۲۰ برای گاز اسپانیا با افت ۲۶.۴ از سهم تولید انرژی کل کشور نیز سال خوبی نبود.

شیوع بیماری همه‌گیر سبب شد تا با تولید رکورد انرژی‌های تجدیدپذیر، انتشار گاز کربن دی‌اکسید در اسپانیا در سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش تاریخی به میزان ۳۶ میلیون تن (حدود ۲۷.۸ درصد کمتر نسبت به ۲۰۱۹ و حدود ۶۷.۵ درصد کمتر در مقایسه با سال ۲۰۰۷) باشد.  

همچنین متوسط قیمت نهایی انرژی در بازار با کاهش ۲۴.۴ درصدی نسبت به ۲۰۱۹، ۴۰.۳۹ یورو به ازای هر مگاوات ساعت بود.

به نوشته این نشریه، قطار انرژی «سبز» در اسپانیا در حالی با سرعت بالا پیش می‌رود که از آغاز سال جار میلادی (۲۰۲۱) تا کنون، ۵۱.۵ درصد از مجموع برق تولید شده در این کشور را تشکیل داده که ۱۹.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ است. بنابراین دستیابی به رکوردی جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ دور از ذهن نیست.  

 اسپانیا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰، کربن را به طور کامل از چرخه تولید برق این کشور حذف کرده و انرژی برق این کشور را از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829