امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

مطالب علمی و فن آوری نوین

صنعت خودرو : از پیش‌بینی خودروهای برقی تا بحران در بنز، فولکس واگن و بی ام و

اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی را به تبانی علیه مشتریان متهم کرده است. آن‌گونه که گزارش شده شرکت‌های دایملر، بی ام و و فولکس واگن در زمینه تکنولوژی کاهش آلایندگی با هم هماهنگ کرده بودند تا از روش‌هایی که آلودگی را کاهش می‌دهند استفاده نکنند.

مشخص نیست چرا چنین چیزی رخ داده است، اما حدس زده می‌شود استفاده از این روش‌ها سبب کاهش سود یا افزایش هزینه ساخت خودرو می‌شود. پس از رسوایی بزرگ در فولکس واگن در زمینه تقلب در زمینه خودروهای دیزلی، خودروسازان آلمانی بیشتر زیر ذره‌بین رفته‌اند.


طراحی جدید برای اسمارت برقی

شرکت‌های آلمانی به‌تازگی در نمایشگاه ژنو از نسل جدید خودروهای برقی خود رونمایی کرده بودند. این خودروسازان البته بیشتر به استفاده از روش پلاگین هیبرید تمایل دارند. در روش پلاگین هیبرید، ابتدا خودرو با موتور الکتریکی کار می کند و پس از تمام شدن شارژ، موتورهای درون‌سوز وارد مدار می‌شوند.

بی ام و می‌گوید با این روش خودورهایش تا ۸۰ کیلومتر در حالت برقی قدرت پیمایش دارند. خودروسازان آلمانی معتقد هستند سال‌ها طول می‌کشد تا خودروهای برقی همه‌گیر شوند.

جدیدترین پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهد تا ۱۰ سال بعد همچنان تولید خودروهای بنزینی بیش از خودروهای برقی خواهد بود.

گزارش ال ام سی پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ درصد خودروها در آمریکا همچنان بنزینی باشند.

با این همه، تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه خودروهای الکتریکی در حال انجام است. شرکت تویوتا برای گسترش خودروهای هیبریدی که ترکیبی از موتور برقی و درون‌سوز است، اعلام کرده تکنولوژی خودروهای هیبریدی خود را به‌صورت مجانی در اختیار دیگران قرار می‌دهد. تویوتا از پیشتازان خودروهای هیبریدی در جهان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829