وسایل درحالت آماده به کار

چاپ

آیا می دانید کدامیک از وسایل برقی، بیشترین انرژی را مصرف می کنند در زمانی که به برق هستند اما مورد استفاده نمی باشند؟ ببینید کدامیک از آنها اینگونه اند و چگونه می توان از خرج غیرضروری اجتناب کرد.

وسایل برقی اگر خاموش باشند نسبت به زمانی که درحالت آماده باش هستند، بیشتر دوام می آورند.

وسایل برقی که بیشترین مصرف انرژی را دارند

از بین کلیه وسایلی که شما می توانید در یک مدرسه بیابید، تلویزیون ها یکی از بزرگ ترین کاربران برق هستند زمانی که درحالت آماده باش قرار دارند.

کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها و پرینترهای لیزری دیگر وسایلی هستند که بعلت مصرف بالایشان نباید درحالت آماده باش قرار بگیرند.

در نقطه مقابل، رادیو ها و مانیتورهای LCD می باشند.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد

راه حل مشکل آسان است. استفاده از صفحات پریز با کلیدهایی روی آنها برای روشن و خاموش کردن وسایل وقتی که مورد استفاده نیستند، بهترین گزینه است.

همچنین می توانید از سوکت ها استفاده کنید، زیرا می توانید چندین چیز را از طریق آنها به برق بزنید؛ برای مثال، یک لامپ، کامپیوتر و چاپگر روی میز. اما مراقب باشید! هیچوقت یک چندراهی را به چندراهی دیگر نزنید. این کار برای تسهیم جریان بین چندین خروجی ایمن تر است.

گزینه دیگر برای جلوگیری از مصرف برق در حالت آماده باش، خاموش کردن کامل برق زمانی که کلیه دانش آموزان به تعطیلات رفته اند، می باشد.

تازمانی که دستگاه فرسوده شود

و این می تواند یک مدت زمان طولانی باشد! دستگاه ها طول عمر مفید طولانی تری دارند اگر بجای اینکه درحالت آماده باش قرار بگیرند، خاموش شوند. همچنین، درمورد قطع برق یا افزایش ناگهانی برق، کلیه دستگاه ها ایمن خواهند بود.

اگر این مراحل را طی کنیم می توانیم منابع را حفظ نماییم، زیرا نیاز نیست دستگاه های جدید خرید کرده یا برای تعمیر موارد موجود هزینه کنیم.

آیا می دانستید...؟ از برق کشیدن لوازم برقی می تواند تا 10% انرژی صرفه جویی نماید.

برچسب ها:

چگونگی صرفه­جویی انرژی – کارایی انرژی

منبع : www.Repsol.com