اخبار

با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و توانیر اجرا می شود:
برقدار کردن چاه های کشاورزی با استفاده از پنل های خورشیدی

نشست مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به منظور اجرای مفاد مصوبه شماره 166305 شورای اقتصاد در خصوص طرح برقدار کردن چاه های کشاورزی دیزلی با استفاده از پنل های خورشیدی در سطح کشور باحضور نمایندگان شرکت  توانیر برگزارشد.

نشست صمیمانه ای با رویکرد خلاقانه با حضور دکتر علی مبینی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و دکتر قاضی زاده رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر و جمعی از مدیران و کارشناسان دو شرکت برگزار شد و ظرفیت استفاده از پنل های خورشیدی به منظور برقدار کردن چاه های کشاورزی و  با هدف کمک به کاهش مصرف برق به خصوص در مواقع پیک مصرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه چگونگی بهره گیری از انرژی خورشیدی در چاه های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و طرفین توافق نمودند  باتوجه به پیشرفت فناوری سلول های خورشیدی در جهان و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر زیست بوم فناوری خورشیدی از معدن تا نصب و بهره برداری آنها در رسته های کشاورزی و مناطق روستایی همکاری مشترک را برای سرمایه گذاری و رونق کسب در سال تولید، پشتیبانی ها،مانع زدایی ها ، ساماندهی و به عنوان یک پروژه ملی مشترک اجرا و نتایج را به طور مستمر مورد ارزیابی قرار دهند.

این رویکرد جدیدی است به برقی کردن چاه های کشاورزی با استفاده ازپتانسیل سلول های خورشیدی و ظرفیت های قانونی شورای اقتصاد که در مصوبات بالا به آن اشاره شده است.

با اجرای این طرح و گسترش احداث نیروگاه های خورشیدی در روستاهای کشور نه تنها چاه های کشاورزی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر برقدار خواهد شد بلکه  این نیروگاه هانیز می توانند با تولید برق در فصول سرد سال کمک قابل توجهی به مصرف بهینه برق کشور نماید.

با اتصال نیروگاه های احداث شده به شبکه سراسری برق کشور نیازی به سیستم ذخیره سازی و استفاده از باتری وجود نخواهد داشت .

ذکر این نکته لازم است که در ساعاتی از شبانه روز که هوا تاریک یا ابری است، تلمبه های چاه های کشاورزی می توانند با استفاده از شبکه برق سراسری کار کنند.

این نشست در روزشنبه 1400/03/09 در محل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829