اجاق گازهای سرامیکی با کارایی بیشتر

 

 

می­خواهید یک غذای گرم درست کنید. لیستی از مواد اولیه را دارید و می­دانید کدام یک از ظروف را می­خواهید استفاده کنید تا آن را تهیه کنید. دما و مدت زمان آشپزی را نیز می­دانید، اما آیا می­دانید زمانی که در حال پخت و پز هستید چگونه انرژی را صرفه­جویی کنید؟

       بیشترین استفاده بردن از حرارت­ باقیمانده، مقدار زیادی انرژی را صرفه­جویی می­کند.

 

         هدف: کاهش مصرف الکتریسیته

        اجاقهای آشپزی از جنس شیشه – سرامیک  یکی از وسایل خانگی هستند که به نیروی زیادی برای انجام کار نیاز دارند. میانگین مصرف یک آشپزخانه با چهار اجاق بین 4500 تا 5000 وات در هر ساعت است.

     می­توان مقدار زیادی انرژی را، بسته به نوع اجاق آشپزی شیشه - سرامیک که در آشپزخانه­ داریم، صرفه­جویی نمود. برای مثال، اجاقهای آشپزی هالوژنه، گرمای را پس از اینکه خاموش شدند نیز در خود نگه می­دارند. بنابراین اگر ما آن را زودتر خاموش کنیم، غذا همچنان به پخته شدن ادامه خواهد داد و         می­توان در همین زمان در انرژی نیز صرفه­جویی  نمود.

        در حال حاضر، نمونه­های اولیه­ای در بازار وجود دارند که با 150وات در هر ساعت کار می­کنند و می­توانند برای گرم نگه داشتن غذا استفاده شوند.

 

          وسیله آشپزی در آشپزخانه :

وسایل آشپزی از دامنه­ای از مواد مختلف از قبیل فولاد ضدزنگ، آلومینیوم، چدن، یا حتی سرامیک­ها؛ ساخته می­شوند. این مواد برروی طعم و عطر غذا و به خصوص روش گرم کردن آن اثر می­گذارد. آن­ها چگونه می­توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

اولأ، ته ماهی­تابه­ای که می­خواهید استفاده کنید باید کاملأ صاف باشد و نقص وایرادی نداشته باشد. وگرنه، منافذ هوا می­توانند تشکیل شوند که برروی فرایند گرم کردن اثر می­گذارند و می­توانند سبب افزایش مصرف الکتریسیته شوند. هرچه ته ظرف سنگین­تر باشد بهتر است، چرا؟ چونکه باعث توزیع بهتر             گرما می­شود.

 سطح قابلمه­ها و ماهی­تابه­ها باید بزرگتر از منبع گرمای مورد استفاده باشند، و نباید فراموش کنیم که درب را برروی آن­ها قرار دهیم. بدین طریق غذا سریع­تر پخته می­شود و صرفه­جویی در انرژی به صورت کارآمدتری انجام می­شود.

 

      هالوژن­ها :

    اجاق آشپزی هالوژنی می­توانند به محض روشن شدن گرما تولید کنند. سریع گرم­شدن این ظروف، آن­ها را کارآمدتر کرده است.

 

 

از طرف دیگر، این سیستم آشپزی شامل یک گزینه خاموش­سازی اتوماتیک است. چگونه کار می­کند؟ اگر شما ماهی­تابه را بردارید یا فراموش کنید که اجاق را خاموش کنید، سیستم فعال شده و مصرف انرژی را قطع می­کند.

      آیا می­دانید که ...؟سرخ کردن یک فیله در یک آشپزخانه الکتریکی می­تواند 082/0 کیلووات ساعت برق مصرف کند.

    برچسب­ها: غذا- چگونگی صرفه جویی- کارایی انرژی

      منبع : www.repsol.com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829