امروز:
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

10 کلید صرفه جوئی در مصرف آب

آیا می دانستید که كشور ايران یکی از بزرگترین مصرف کننده های آب در آسيا می باشد؟ اگر شما به برخی از نکات ساده عمل کنید، قادر خواهید بود تا از این منبع طبیعی بطور مفیدتری استفاده نمائید.

آیا می توانید 10 نکته ساده برای صرفه جوئی در مصرف آب را تصور کنید؟ اجازه دهيد ببینیم که آیا شما همگی آنها را می دانید!

  1. دستشوئی

سیفونهای دو حالته، گزینه خوبی برای صرفه جوئی در مصرف آب می باشند، اما اگر شما یک سیفون معمولی داشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ با قرار دادن یک بطری پر از آب يا يك قطعه سنگ درون سیفون نتیجه مشابهی را بدست خواهید آورد. بدین طریق آب بسیار کمتری به هنگام سیفون کشیدن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  1. استفاده از هوادهنده ها

این دستگاهها، بروی شیرهای آب نصب می شوند و هوا را با آب مخلوط می کنند، تا آب کمتری مصرف شود  در اين حالت قطرات آب به شکل دانه های مروارید از شیر خارج می شوند.

  1. تعمیر كردن نشتیها

نشتیهای کوچک لوله ها و شیرهاي آب، بغیر از اینکه روی اعصاب شما اثر می گذارند، در طول زمان به میزان زیادی آب را هدر می دهد. در اولین فرصت آنها را تعمیر کنید!

  1. آبیاری گیاهان

سه راهکار اساسی برای آبياري گياهان وجود دارد: از گیاهان بومی استفاده كنيد، صبح ها آنها را آبیاری نموده و از روش آبياري مكانيزه استفاده کنید.

  1. شستن ظرف ها و استفاده از ماشین ظرفشوئی

ماشین ظرفشوئی نسبت به شستن ظرف ها با دست، آب کمتری را مصرف می کند اما فراموش نکنید که زمانی ماشين ظرف شويي را روشن كنيد که کاملا پر شده باشد.

  1. استفاده از ماشین لباسشوئی

وقتی شما لوازم خانگی می خرید، برچسب انرژی آنها را کنترل کنید. آن دسته از لوازم خانگی که با حرف A و به رنگ سبز مشخص می شوند، کارآمدترین لوازم هستند. شما با استفاده از آنها نه تنها در مصرف آب، بلکه حتی در مصرف برق نیز صرفه جوئی می کنید.

  1. بجای حمام کردن در وان، دوش بگیرید

حمام کردن در وان ممکن است بسیار لذت بخش باشد، اما دقت كنيد اين لذت مي تواند گاه به گاه باشد.

  1. سوئیچ های جریان آب برای دوشهای حمام

این سوئیچ ها به شما اجازه می دهند تا هنگام لیف زدن بدن خود جریان آب را قطع کنید، بدون اینکه  در هنگام باز كردن مجدد شير آب نيازي به تنظيم دماي دوباره آب باشد.

  1. شیر فلکه را ببندید

اگر می خواهید برای چند روز از خانه خارج شوید، به شما پیشنهاد می شود شير فلكه اصلي آب را ببنديد. با این کار از نشت آب از شیرهای آب و غافلگیری نامطلوب بوجود آمده دراثر نشتيهاي احتمالي جلوگیری می کنید.

  1. استفاده از تشت برای شستن میوه و سبزیجات

تشتی را با آب پر کنید و مواد غذائی را در آن غوطه ور سازید. با این کار نسبت به وقتی که مواد غذائی را در زیر شیر می شوئید، آب کمتری مصرف می کنید.

آیا می دانستید ...؟

سه کشوری که بیشترین میزان آب را مصرف می کنند، حدود 38 درصد از منابع آبی را به مصرف می رسانند.

 

ضمیمه:

صرفه جوئی منابعپایداریآب

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829