مراقبت از سلامت کودکان در خانه

 

کودکان به مراقبت و توجه فراوانی نیاز دارند، اما از آنجا که سیستم ایمنی آنها کاملا توسعه نیافته است، ما باید مراقبتهای ویژه ای را همراه با بهداشت بکار بندیم. در اینجا به برخی نکات اشاره می کنیم!

از طریق نظافت و گرم نگاه داشتن مناسب خانه، از بروز عفونتها و آلرژیها جلوگیری نموده و از کودک خود محافظت کنید.

میکروبها را به بیرون برانید!

باید بطور منظم، اما نه بطور وسواس گونه، نظافت نمائیم. نظافت بیش از حد نیز می تواند برای توسعه سیستم ایمنی یک کودک مضر باشد. نظافت روزانه در سرویس بهداشتی و آشپزخانه توصیه می شود.

تمیزترین فرد، کسی نیست که بیشتر از همه نظافت می کند، بلکه کسی است که کمتر از همه کثیف کاری می کند! سعی کنید در داخل خانه از دمپائی استفاده کنید و کفشهای مربوط به خیابان خود را کنار درب ورودی در آورید. اگر حیوان خانگی دارید، آنها را تمیز نگاه دارید و البته واکسن هایشان را نیز بطور مرتب بزنید. گرد و خاك جمع شده پشت وسايل برقي مثل تلويزيون و يخچال از مهمترين عوال بروز آلرژي هستند در هنگام نظافت آنها را فراموش نكنيد.

هوا بسیار مهم است

از رطوبت و نم دوری کنید و تا جائی که امکان دارد کمتر از دستگاه هاي تهویه کننده های هوا استفاده كنيد تا از تحریک شدن راههای تنفسی جلوگیری نماييد. رطوبت بیش از حد می تواند باعث بوجود آمدن کپکها و ميكروارگانيسم هايي شود كه عامل اصلي آلرژي به شمار مي روند.

لباسها نیز مهم هستند

وقتی که لباس می خرید، کتان بهترین جنس است، زیرا معمولا باعث بوجود آمدن مشکلات آلرژی کمتری می شود، ارزان است، و پوست را تحریک نمی کند. همچنین، از پودر لباسشوئی و مایع نرم کننده مخصوص لباس کودکان استفاده نمائید.

توصیه های ساده با نتایج عالی

باید از آلودگی مجدد پرهیز كنيد. منظور اينست كه هرکس که چیز آلوده به باکتری را لمس کرده باشد، می تواند آن را به کودک منتقل نماید. بنابراين در حفظ بهداشت فردي خود كوشا باشيد.

یکی از توصیه های ایمنی کلاسیک برای افرادی که دارای کودکان خردسال می باشند: کابینتهائی که حاوی محصولات شوینده هستند همیشه باید دور از دسترس و بطور امنی بسته شده باشند.

 

آیا می دانستید ...؟

کودکان، از زمان تولد خود دارای یک وابستگی طبیعی به حیوانات می باشند می توانید آنها را با حيوانات آشنا كنيد اما همواره نظافت مناسب را مد نظر داشته باشيد.

 

ضمیمه:

سلامتکیفیت هوا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829