انرژی خورشید

 

                           

در طول یک سال، خورشید چهار هزار برابر بیشتر از میزان انرژی که ما مصرف می کنیم به زمین خواهد فرستاد. آیا استفاده از این انرژی خورشیدی عالی نخواهد بود؟   

پروژه "نیروی خورشیدی" ثابت نمود که یک هواپیما می تواند با استفاده از انرژی خورشیدی به پرواز درآید.

استفاده از انرژی خورشیدی بر روی زمین

خورشید، همیشه در زندگی ما حضور دارد؛ خورشید، نیروی محرکه1 ما و منبعی از انرژی تمیز و تجدید شدنی می باشد. نگرانیهای بشر درباره پایداری باعث شده اند تا اشعه های خورشیدی را که به زمین می رسند تسخیر نماید. چگونه؟ از طریق دستگاههای مختلف تکنولوژیکی و سپس تبدیل آنها به انرژی گرمائی یا الکتریکی.

آزمایش بزرگ

پروژه "نیروی خورشیدی" در سال 2005 در سوئیس آغاز شد. این پروژه شامل اثبات این نکته است که هواپیمائی که تنها توسط انرژی خورشیدی قدرت یافته است می تواند به همان نحو پرواز کند که هواپیمائی با سوخت فسیلی پرواز می کند. هدف؟ اثبات نمودن پتانسیل و قابیلت اطمینان عظیم منابع انرژی تجدید شدنی.

 

[1]

و آنها موفق به انجام این کار شدند! بخاطر وجود خورشید و اشعه های تسخیر شده آن توسط بالهای هواپیما، در سال 2009 هواپیما بدون عیب از سوئیس به مراکش پرواز نمود، بطوریکه توقفهائی در فرانسه و مادرید داشت.

یک آینده غافلگیر کننده

یکی از بزرگترین مضرات این نوع از انرژی، روزهای ابری است، اما ... چه می شد اگر که ما می توانستیم پنلهای فتوولتائیک1 را تا مافوق ابرها بالا ببریم؟ کشورهائی همچون سوئیس، ایالات متحده و ژاپن ایده ای درباره ساخت یک ایستگاه فضائی را معرفی نموده اند که دارای سلولهای خورشیدی می باشد که قادرند این انرژی را تسخیر نمایند.

هرچند این موضوع ممکن است مثل یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، یک ماهواره آزمایشی تحت آزمایش قرار دارد. ما به شما اطلاع رسانی خواهیم نمود!

آیا می دانستید ...؟ در مقایسه با کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا، اسپانیا یک مکان دارای امتیاز ویژه می باشد: هر متر مربع از زمین اسپانیا درحدود 1500 کیلووات در ساعت انرژی خورشیدی دریافت می دارد.

 

برچسب ها:

انرژی خورشیدی – حمل و نقل – انرژی تجدیدپذیر

 

1 Driving Force

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829