امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

سوخت جدید

 

 

می توان جایگزینهای مختلفی را برای سوخت در بازار یافت. سوختهائی که اخیراً در دسترس هستند، واقعا پایدار بوده و به محيط زيست كمك مي كنند. آیا شما انواع آنها را می شناسید؟ خوشحال می شویم که سوختهای زیستی آینده را به شما معرفی نمائیم. خوش آمدید!

سوختهای زیستیاز ضایعات و پس ماندهاي ارگانیکی (گياهي) ساخته می شوند که تحت یک فرآیند شیمیائی بسیار ساده قرار گرفته باشند.

این سوخت چگونه سوختی است؟

به منظور کمک به درک بهتر، درباره سوختی صحبت می کنیم که از ضایعات و پس ماندهاي ارگانیکی بوجود می آید که پس از یک فرایند شیمیائی برای استفاده در اتومبیلها آماده است. این كار یک روش ساده است که حتی می توانید آن را با کمک وسایل مناسب در خانه خود به اجرا درآورید.

اما ... چه نوع گیاهانی؟

آیا شما آرزوی داشتن گیاهی در باغچه خود را دارید که وقتی آن را فشار می دهید سوخت دیزل از خود خارج كند؟ بسیار خوب، کم و بیش این همان چیزی است که وقتی سوختهای زیستی تولید می شوند، اتفاق می افتد. ضایعات از علفزارها و گیاهان غیرخوراکی تشكيل مي شوند، که بطور خاص برای این منظور کاشت شده اند.

گیاهان در سراسر طول عمرشان دی اکسید کربن مصرف می کنند بنابراین وقتی که سوزانده می شوند یکبار دیگر این دی اکسید کربن را به محیط باز پس می دهند. از آنجا که این گیاهان دی اکسید کربن زیادی را در طول عمر کوتاهشان مصرف نکرده اند، به ندرت مواد سمی را در محیط زیست رها می سازند.  

درمورد اتومبیل خود، سبز فکر کنید!

محافظت از محیط زیست از طریق باك سوخت خودرو شما با ارزش است. بيوديزل يا دیزل زیستی یک سيال پایدار با خصوصیاتی است که شما ممکن است از آنها آگاه نباشید، اما این ویژگیها چشمگیر می باشند. آیا تمایل دارید که راجع به آنها بيشتر بدانید؟

برخلاف آنچه که شما ممکن است تصور کنید، نیازی به تطبیق دادن موتور خودرو وجود ندارد! خودروهای دیزلی جدید (با عمرکمتر از 15 سال) کاملا برای مصرف این سوخت آماده هستند! مزایای این سوخت برای محیط زیست چیست؟ این سوخت سولفور منتشر نمی کند و ازنظر زیستی قابل تجزیه شدن می باشد.

 

آیا می دانستید ...؟

شركت Repsolدر كشور اسپانيا از سوخت دیزل مخلوط با بيوديزل استفاده می كند.

در ايران نيز مقاديري بيو ديزل توليد مي شود كه به مصرف برخي شركت هاي اتوبوس راني شهري مي رسد.

 

ضمیمه:

انرژی جدیدپروژه ها و روندهاحمل و نقل

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829