ساختمانهای سبز

منظور ما رنگ آنها نیست، بلکه ساختمانهائی است که برمبنای یک فلسفه جدید سازگار با محیط زیست: پایداری منفعل1، ساخته شده اند. این ساختمانها، یک ماموریت سه گانه را انجام می دهند: حفظ محیط زیست، صرفه جوئی انرژی و کمک به سلامت محیط اطراف شان.

در یک خانه پایدار، میزان مصرف انرژی گرمایشی می تواند تا 90 درصد کاهش یابد. چه مزیت بزرگی!

آیا این را می بینید؟

این ساختمانها، از زمان ساخت شان به فکر سیاره زمین هستند. به منظور انجام این کار، آنها از کمترین میزان منابع ممکن با یک هدف مشترک: استفاده از انرژی و عناصر طبیعی به موثرترین روش ممکن، استفاده می کنند.

این امر، به ساخت خانه هائی منجر می شود که با مصرف میزان کمتری انرژی، کاهش قابل ملاحظه ای در میزان انتشار دی اکسید کربن و صرفه جوئیهای مالی فراوان نگاهداری می شوند. آیا می توانید چیزی بیش از این بخواهید؟

بطور روزافزون بیشتر مشهود می شود که آینده ساخت و ساز و زندگی ما در خانه های جدید زیر پرچم پایداری منفعل تعریف شده است.

 خورشید عزیز ما

ساختمانهای سبز جدید، قدر قدرت خورشید را می دانند. بدین منظور، و به منظور استفاده بهینه از تمام ساعات روشنائی روز، پنجره ها به یک عنصر کلیدی تبدیل شده اند. آنها چگونه چیزهائی هستند؟ چیزهای بسیار بزرگ با عایق بندی حرارتی1 خوب می باشند.

در زمستان، آنها از ورود سرمای بیرون به درون خانه جلوگیری می کنند، درحالیکه هنوز هم از نور طبیعی لذت می بریم، بنابراین در مبلغ قبوض الکتریسیته صرفه جوئی می کنیم. و در تابستان، وقتی که روزها طولانی تر هستند، نور مصنوعی بجز در شب دیگر مورد نیاز نمی باشد.

کارآئی و قدرت انرژی ترکیبی

نمای خارجی آنها فتوولتائیک است، بدین معنا که آنها از پنلهائی ساخته شده اند که تولید و جمع آوری انرژی خورشیدی طبیعی را ارتقا می دهند.

و ساختار آنها همچون مواد تشکیل دهنده، رنگ و تزئینات شان با یک هدف در ذهن انتخاب شده اند: ارتقای عدم وابستگی انرژی ساختمان و حمایت کامل از فلسفه زندگی پایدار. بدین خاطر، برخی از خانه ها بیشتر از میزان انرژی که مصرف می کنند، تولید می نمایند.  

آیا می دانستید ...؟

دفتر مرکزی جدید Repsol که توسط رافائل دلا هوز طراحی شده است، گواهینامه ای برای طراحی و پایداری خود دریافت نموده است.

برچسب ها:

شهرهای هوشمند – افزايش بازدهي انرژی – پایداری

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829