به برچسب ها توجه کنید

لوازم خانگی دارای برچسب های می باشند که آنها را از لوازم دیگر متمایز ساخته و تابع انرژی آنها را تعیین می کند. پی ببرید که معنای آن چیست! هم شما و هم سیاره زمین برنده خواهید بود.

با دقت توجه کنید! برچسب هاهای1 A، B و C نشان دهنده این امر هستند که کدامیک از لوازم خانگی دارای انرژی کارآمدی می باشند.

آنها چیستند؟

کمیسیون اروپا تصمیم گرفت تا سیستمی از برچسب هاهای انرژی را درمورد لوازم خانگی به اجرا درآورد، تا اینکه مصرف کنندگان بتوانند عملکرد هریک از این لوازم را بصورت دست اول مشاهده نمایند.

هدف از این کار چیست؟ به منظور عمومی نمودن اینکه کدامیک از این لوازم انرژی کمتری مصرف می کنند، و نه تنها کاهش هزینه ها بلکه حتی بالا بردن آگاهی درباره حفاظت از محیط زیست درمیان عموم مردم.

ABC لوازم خانگی

همه چیز به هفت حرف مربوط می گردد، بدین معنا که هفت برچسب ها هریک بنا بر میزان مصرف انرژی خود از دیگری متمایز هستند، همانطور که در بالا اشاره شد، و اینکه تنها می توانند با لوازم موجود در همان گروه و با همان نحوه عملکرد مقایسه شوند.

[1]

برچسب هاهای A، B و C برای لوازم خانگی با میزان مصرف پائینتر؛ D و E برای آندسته از لوازم با میزان مصرف متوسط؛ و درنهایت F و G برای لوازمی با مصرف بالا بکار می روند. نتیجه گیری؟ کارآمدترین لوازم خانگی همان لوازم گروه اول می باشند.

آنها را بپذیرید یا رد کنید

هرچند این قاعده در یک سطح اروپائی الزامی است، بدین معنا که تمام سازندگان باید از این برچسب هاها استفاده نمایند، در واقعیت برخی از لوازم کوچکتر خانگی از این امر مستثنی می باشند.

کدامیک از لوازم خانگی از لحاظ قانونی باید جزو این لیست باشند؟ یخچالها، فریزرها، ماشینهای لباسشوئی، ماشینهای ظرفشوئی، خشک کنها، فرهای برقی، منابع روشنائی خانگی و تهویه کننده های هوا1.

مراقبت از محیط زیست

شما می توانید! و به سادگی: به برچسب هاهای این محصولات توجه کنید و همیشه بدنبال آندسته از محصولات باشید که دارای برچسب ها A می باشند. این دسته جزو کارآمدترین لوازم هستند! بهترین چیز درباره آنها چیست؟ نه تنها شما با استفاده از این وسایل از میزان مصرف انرژی خواهید کاست و از این طریق از سیاره زمین محافظت خواهید نمود، بلکه حتی شاهد صرفه جوئیهای بلند مدت قابل توجهی در قبوض خود خواهید بود.

آیا می دانستید ...؟

یخچالها و فریزرها جزو لوازمی هستند که بیشترین میزان الکتریسیته را مصرف می کنند.

 

برچسب ها:

افزايش بازدهي انرژی – پایداری – چگونگی صرفه جوئی انرژی

منبع : http://www.repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829