تاثیر رنگها

گاهی اوقات رنگها نادیده گرفته می شوند و ما توجهی را که شایسته آنها باشد بدانها روا نمی داریم، اما آیا می دانستید که آنها بخش مهمی از یک محیط کارآمدتر می باشند؟

رنگها می توانند در ایجاد یک محیط کارآمدتر و استفاده بهینه از نور خورشید به ما کمک نمایند.

نور و روشنائی

یک نقطه شروع خوب، استفاده از رنگهای روشن بروی دیوارها و سقفها می باشد، تا اینکه از نور طبیعی در خانه ها یا محلهای کار ما بهترین استفاده به عمل آید. بخاطر وجود این رنگها، چراغهای برق می توانند دیرتر روشن گردند.

شما فکر می کنید کدام رنگ قابل تحمل ترین رنگ باشد؟ سفید! این رنگ بسیار روشن است و همچنین اتاق آرام و شیکی را بوجود می آورد. آذینگرها1، معماران و طراحان داخلی همگی از این رنگ استفاده می کنند تا اتاقها را بزرگتر جلوه دهند. بنابراین اگر خانه شما کوچک و یا تاریک است، این رنگ را بکار ببرید تا کارآئی را که می خواهید بدست آورید.

 

فضاهای بزرگ

اگر خانه شما بزرگ است و نور فراوان خورشید از طریق پنجره ها به درون می تابد، ممکن است به چیز دیگری نیاز داشته باشید.

برخی از رنگهای تند تر همچون قرمز، نارنجی یا سبز می توانند در فضاهای بزرگ با پنجره های بزرگ مناسب باشند، از آنجا که اینگونه رنگها میزان آرامش بخش تری از نور را بازتاب می کنند.

یک باور نادر: رنگ درمانی

پیروان این باور از رنگها بعنوان یک چیز شفابخش1، محرک و ضد افسردگی در خانه ها استفاده می کنند. این چگونه عمل می کند؟ هریک از رنگها دارای یک نقش روانشناختی بوده و احساسات مشخصی را منتقل می کند.

به نظر می رسد که رنگها اینک می توانند ارتباط برقرار کنند! بعنوان مثال: رنگ قرمز انتقال دهنده انرژی و گرمی می باشد اما میزان زیاد آن می تواند ما را عصبی کند؛ رنگ صورتی تحریک کننده آرامش و شیرینی است؛ رنگ زرد، همچون قرمز انتقال دهنده انرژی و گرمی می باشد اما برای افراد عصبی پیشنهاد نمی شود.

با توجه به این دستورالعملها، شما می توانید خانه خود را کارآمدتر، راحت تر و قابل تحمل تر سازید!

آیا می دانستید ...؟

کیسه های لایه داری ساخته شده از فیبر نارگیل وجود دارند که بدون اینکه نیاز به درآوردن روکش پلاستیکی آنها باشد، می توان در آنها چیزهائی را رویاند.

منبع : http://www.repsol.com

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829