نیروگاه های آبی کوچک

همه ما می دانیم که نیروگاه های آبی به ما اجازه می دهند تا نیروی آب را مورد استفاده قرار دهیم تا الکتریسیته تولید کنی اما نیروگاه های آبی کوچک چه هستند؟ 

زمانی، اسپانیا بیش از 1700 نیروگاه آبی کوچک مشغول به کار داشت. این نیروگاه ها چگونه کار می-کنند؟
بیش از یک قطره در سطل آن ها نیروگاه های کوچکی نیستند که از آب اندکی برای عمل کردن استفاده کنند بلکه نیروگاه هایی با ظرفیت تولید زیر MW10 هستند.
هرچند مقدار اندکی انرژی تولید می کنند، با این حال انرژی مورد نیاز یک شهر کوچک را تأمین می کنند، و این موضوع آن ها را در ابتدای قرن بیستم بسیار معروف کرده بود، و در آن زمان بیش از 1700 نیروگاه در اسپانیا مشغول به فعالیت بودند.
خب حالا چی؟
در سال های اخیر برخی از نیروگاه های آبی کوچک از استفاده خارج شدند. با این حال، آن ها می توانند با تنظیمات اندکی مجددأ بطور کامل فعال شوند.
آیا این سیستم ها قابل اطمینان هستند؟ براساس گزارش کنگره جهانی انرژی، بله، هستند. در حقیقت، گفته می شود که کل انرژی تولیدی توسط نیروگاه آبی تا 2020 سه برابر می شود.
کاهش اثرات
این نیروگاه ها با استفاده از آب که برروی توربین می ریزد و باعث چرخش آن می شود حرکت می کنند، بنابراین تجهیزات به شیب های طبیعی و یا مصنوعی نیاز دارند تا باعث شوند آب به سرعت بگیرد. برای کاهش اثرات محیطی، کمیسیون جهانی سدها، برخی استانداردها را تعریف کرده است که باید رعایت شوند.
این راهنما، جزئیات زیادی با توجه به محیط، از قبیل مطلع کردن شهرهای همسایه، و نگهداری مناسب از تاسیسات موجود به جای ساختن امکانات جدید و غیره، را ارائه می دهد.
آیا می دانید که ... ؟
%22 از الکتریسیته جهان از نیروگاه های آبی تأمین می شود.

منبع : http://www.repsol.com

اختصاصی ایفکو

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829