بررسی راهکارهای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در نشست گلاسکو

کنفرانس آب و هوایی موسوم به COP۲۶ از امروز (یکشنبه) در شهر گلاسکو اسکاتلند آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس نمایندگانی از حدود ۲۰۰ کشور حضور خواهند داشت تا چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ و کمک به کره زمین را اعلام کنند.

با گرم شدن دمای هوای جهان به دلیل مصرف سوخت های فسیلی و انتشار آلاینده‌های ناشی از فعالیت بشر، کارشناسان هشدار داده اند که برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه آب و هوایی نیاز به اقدام فوری است. در سال‌های اخیر حوادث آب و هوایی شدید مرتبط با تغییرات اقلیمی - از جمله موج گرما، سیل و آتش سوزی جنگل ها – شدت گرفته اند. دهه گذشته، گرم ترین دهه ثبت شده بوده و دولت ها در مورد لزوم اقدام جمعی فوری برای کنترل این روند با یکدیگر توافق دارند.

این گردهمایی سازمان ملل متحد یکی از بزرگ‌ترین اجلاس‌هایی است که بریتانیا تاکنون میزبان آن بوده است و برگزاری آن به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ یک سال به تعویق افتاد.

کشورهای هر منطقه از جهان، نمایندگانی در کنفرانس آب و هوایی گلاسکو خواهند داشت تا در مورد برنامه های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ گفتگو کنند. همه آنها در سال ۲۰۱۵ توافق کردند تغییراتی ایجاد کنند تا میزان افزایش دمای زمین کمتر از دو درجه سانتیگراد بالاتر از دمای جهانی قبل از دوران صنعتی شدن باقی بماند اما از آن زمان و با تشدید حوادث آب و هوایی پس از آن سال، محققان از رهبران کشورها خواسته اند تا افزایش دمای ۱.۵ درجه سانتیگراد را هدف قرار دهند تا از شدت فاجعه زیست محیطی کاسته شود.

تغییرات اقلیمی یکی از مهم ترین بحرانهای جهانی است و درصورتیکه بشر به دنبال آن است تا از افزایش بیشتر دمای جهانی جلوگیری شود، دولت‌ها باید در تحقق کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اقدامات جدی تری در نظر گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس نیز گفته است که کنفرانس آب و هوایی COP۲۶ "لحظه حقیقت در جهان" خواهد بود و از رهبران کشورها خواست تا از کنفرانس دو هفته ای حداکثر بهره را ببرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829