هشدار صندوق بین المللی پول به کشورها برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050

صندوق بین المللی پول به کشورها هشدار داده برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 تا دیر نشده اقدام کنند که خسارتی که سوخت های کربنی وارد می کند آنرا بسیار گرانتر می سازد.

هشدار صندوق بین المللی پول به کشورها برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050

به گزارش  خبرگزاری فارس، صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد که کشورهای جهان برنامه ریزی کرده اند تا سال 2050 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برسانند و این زمان طولانی نیست و باید کشورها تا دیر نشده هر جه زودتر در این زمینه اقدام کنند.

صندوق در گزارش خود تاکید کرده است که ارزان بودن سوخت های کربنی باعث شده استفاده از این نوع سوخت در سالهای گذشته افزایش بیش از اندازه ای داشته باشد ولی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کشورها باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر روی بیاورند.

این نهاد بین المللی تصریح کرده است اگر میزان خسارتی که استفاده از سوختهای فسیلی به طبیعت وارد می سازد نیز قیمت گذاری شود نه تنها استفاده از سوخت های فسیلی و کربنی طرفدار نخواهد داشت بلکه در حقیقت نسبت به سوخت های تجدید پذیر بسیار گرانتر هم خواهد بود.

سوخت های کربنی باعث گرم شدن کره زمین، افزایش سطح دریاها و ایجاد خشکسالی در طبیعت می شود از سوی دیگر با آلوده ساختن هوا تهدید بزرگی برای سلامتی انسان ها محسوب می شود.

صندوق بین المللی پول تصریح می کند که اگر هزینه و فایده سوخت کربنی و سوخت های پاک را بسنجیم سوخت های پاک که از باد و خورشید و غیره به دست می آید بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و کشورها باید در آینده نزدیک به این سمت بروند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829