امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی:
افزایش قیمت انرژی ارتباطی با سیاست‌های محیط زیستی ندارد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است که نباید سیاست‌های زیست‌محیطی را دلیل افزایش قیمت انرژی دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، فاتح بیرول (IEA) روز دوشنبه (پنجم مهرماه) اعلام کرد  که نباید سیاست‌های محیط زیستی را عامل افزایش اخیر قیمت‌های گاز و برق دانست و بالا رفتن قیمت‌ها نباید مانع انتقال اروپا به سوی انرژی‌های سبز شود.

قیمت‌ گاز و برق اروپا در ماه‌های اخیر افزایش یافته، زیرا مشکلات عرضه گاز با افزایش تقاضا پس از همه‌گیری ویروس کرونا هم‌زمان شده است.

افزایش قیمت‌ها سبب شده است دولت‌های اروپایی از جمله اسپانیا هشدار دهند که گران شدن انرژی، کاهش حمایت عمومی از سیاست‌های تغییرات اقلیمی بلندپروازانه اروپا را در پی خواهد داشت، به‌ویژه اگر رأی‌دهندگان این تدابیر را عامل افزایش قیمت‌ها بدانند.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در نشست کمیته انرژی و محیط زیست پارلمان اروپا گفت: دولت‌ها نباید در دوره‌های پرنوسان، هدف محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه را فراموش کنند. وی افزود: دولت‌ها باید از بدترین پیامدهای تغییرات اقلیمی دوری کنند.

بیرول معتقد است که دلیل افزایش قیمت‌ها، عواملی مانند سطح پایین ذخیره‌سازی‌های گاز و قطعی‌های ناگهانی برق در تأسیسات تولید است.

وی  بدون اشاره به نام تولیدکنندگان افزود: بعضی از صادرکنندگان بزرگ تمایلی برای عرضه گاز بیشتر در روزهای دشوار به اروپا و نقاط دیگر ندارند و به اعتقاد من اکنون فرصتی است که نشان دهند تأمین‌کنندگان قابل اطمینانی هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی هفته پیش اعلام کرده بود که روسیه می‌تواند اقدام‌های بیشتری برای کمک به کاهش مشکلات تأمین گاز در اروپا انجام دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829