بازیافت در تعطیلات

در طول دسامبر همگی برای یکی از خاص ترین زمان های سال آماده می شویم، کریستمس! به چند روش برای پایدارتر ساختن تعطیلات توجه کنید.

یاد بگیرید چگونه یک کریستمس پایدار با استفاده از اشیاء بازیافت شده جهت تزئین خانه داشته باشید.

روستاهای مثال زدنی

در سال 2012، روستای هینوجوس در سویل، خیابان های خود را برای جشن کریستمس به شیوه ای مؤثر، تزئین نمود. چگونه؟ با تزئین روستا توسط اشیاء بازیافتی.

روستاییان واقعاً ایده خلاقانه ای داشتند و برای ماه ها اشیاء پلاستیکی مختلف را جمع آوری کرده و به مرکز فرهنگی بردند. در آنجا، آنها تزئینات مختلف کریستمس نظیر زنگوله ها، گل ها، ستاره ها، فرشته ها، تاج های گل و غیره را ساختند و در همه جای روستا قرار دادند.

مثال مشابهی در گویپوزوکوآ در روستای اوناتی وجود دارد. چند سال پیش، آنها تصمیم گرفتند که درخت کریستمس را بعلت هزینه انرژی راه نیاندازند. با این وجود، به لطف وجود کودکان دبستانی محلی، امکان داشتن یک درخت که با استفاده از مواد بازیافتی ساخته و تزئین کرده بودند، فراهم شد.

کمی تجسم

تفکر همه آن چیزی است که برای تزئین خانه با مواد بازیافتی در این کریستمس به آن نیاز دارید.

اگر می خواهید نورپردازی جالبی برای خانه داشته باشید، بفرمایید چند پروژه هنری را با کودکان انجام دهید:

بالای بطری های پلاستیکی را ببرید و نقوش جالب کریستمس را داخل آن بیاندازید. سپس سرپوش آنرا بگذارید – سرپوش های بزرگ تر بهتر هستند زیرا ثابت تر می مانند. آنرا به یک پایه محکم ببندید، درون آن آب بریزید، یک شمع شناور در آن قرار داده و از شاهکار خود لذت ببرید. مطمئن شوید آنرا بخوبی دور از هرچیزی که می تواند آتش بگیرد، قرار داده اید.

برای ساختن درخت می توانید از مقوا، چوب پنبه یا حتی شانه تخم مرغ استفاده کنید. آنرا با بعضی از تزئینات خانه که از کاغذ یا سی دی ساخته شده اند، تزئین نمایید.

بگذارید خلاقیتتان راه خود را برود: آدم برفی ساخته شده از فنجان های پلاستیکی، ستاره های مقوایی، پوست گردو های رنگ آمیزی شده ...

حالا این ایده ها را برای تزئین خانه امتحان کنید، از یک مجموعه جذاب درحالیکه هنوز پایدار هستید، لذت ببرید و فراموش نکنید که در تعطیلات خوش بگذرانید. کریستمس مبارک!

آیا می دانستید...؟ چراغ های کریستمس می توانند بازیافت شده و برای کف سازی محیط آموزشی استفاده شوند.

برچسب ها:

بازیافت – پایداری – برای کودکان – حفظ منابع

منبع : www.Repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829