از باتری لپ تاپ خود مراقبت کنید

چاپ

پس از مدت کوتاهی، باتری لپ تاپ ها کارآئی خود را از دست می دهند و درنهایت باید  هميشه به اتصال آنها به یک منبع تغذیه برق اتکاء کنیم. ببینید که چگونه می توانیم دوام باتري آنها را طولانی تر  كنيم!

گذشت زمان، بروی طول عمر باتریها تاثیر می گذارد، حتی وقتی که مورد استفاده قرار نمی گیرند.
قبل از شارژ نمودن ...
آیا باید قبل از آغاز به کار با لپ تاپ خود باتری آن را شارژ نمائید؟ کارشناسان می گویند که به منظور جلوگیری از فرسوده شدن  باتریها، قبل از شارژ کردن مجدد باتری باید از انرژی موجود در آن نهایت استفاده را ببرید.
چگونه باید باتری را  نگهداري کنیم؟
اگر به باتری احتیاج ندارید، به خاطر داشته باشید که آن را تقریبا با 40 درصد شارژ  نگهداري کنید و همیشه سعی نمائید تا آن را در مکانی خشک و سرد و بدور از نور مستقیم آفتاب نگاهداری کنید. اگرچه، استفاده نکردن از آن به مدت طولانی می تواند مضر باشد.
اتصال به کابل شبکه
شایعات معروف همیشه بیان نموده اند که وقتی باتری لپ تاپ یا نوت بوک تان شارژ دارد، متصل نگاه داشتن آنها به منبع تغذیه برق توصیه نمی شود، اما کارشناسان می گویند که این کار نه تنها مضر نیست، بلکه حتی پیشنهاد هم می شود. آنها تاکید می کنند که وقتی باتری شارژ می شود، دستگاه این موضوع را تشخیص می دهد و از آن به بعد تنها از الکتریسیته بطور مستقيم استفاده می کند.
کارآئی، کلید شارژ  كردن است
تنظیم نمودن  لپ تاپ براساس مناسب ترین مصرف انرژی نه تنها به شما کمک می کند تا میزان مصرف انرژی خود را کاهش دهید؛ بلکه حتی کمک می کند تا از باتری بهترین استفاده را نمائید.
استفاده از حالت خواب زمستانی(Hibernate) طی استراحتهای طولانی و بهینه سازی تنظیمات صفحه نمایش با سطح مناسبی از روشنائی و یک  پس زمينه تیره رنگ براي  صفحه به شما کمک خواهد نمود تا به میزان فوق العاده زیادی در مصرف برق صرفه جوئی کنید.
آیا می دانستید...؟ وقتی یک لپ تاپ تشخیص می دهد که باتری اش شارژ شده است، تنها از الکتریسیته بطور مستقیم استفاده می کند.  

برچسب¬ها:
کارآیی انرژی – چگونگی صرفه جوئی انرژی
منبع : www.Repsol.com