پلاستیک در زندگی روزمره ما

هرچند پلاستیک در زندگی روزمره ما حضور شاخصی دارد، گاهی همه آن چیزهائی را که به ما می دهد نمی شناسیم. راحتی و کارآئی انرژی جزو جنبه هائی هستند که پلاستیک دارای امتیاز ویژه ای در این موارد می باشد.

در تمام اطراف ما وجود دارد، راحت، مفید و با انرژی کارآمد می باشد. آیا می دانید چیست؟

پلاستیک، بعنوان یک منبع

جالب است بدانیم که باوجود تعداد زیاد وسایلی که با این ماده ساخته می شوند، پلاستیک تنها 4 درصد از نفت خام موجود در دنیا را در فرآیند ساخت خود مصرف می کند.

علاوه بر این، به محض اینکه به پایان زندگی مفید خود می رسد، می تواند انرژی را که  براي توليد آن از نفت خام صرف كرده ايم، بازپس دهد. یکی دیگر از مزایای اصلی آن این است که نسبت به محصولات روزمره دیگر در فرآیند ساخت خود از انرژی کمتری استفاده می کند.

پلاستيك در خانه برای ما چه کارهائی  انجام مي دهد؟

این ماده، برای انرژی کارهای زیادی می کند. بعنوان عایق  در خانه ها برای  صرفه جويي انرژی ای بکار می رود که در غیر اینصورت بايد در سیستمهای گرمایشی با کارآئی کمتر مورد استفاده قرار می گرفت.

پلاستیک، به ما اجازه می دهد تا اشیایی با وزن سبک بسازیم که  حمل آنها آسانتر و راحت تر  است.  به اين خاطر است که می تواند در اشیای ساده ای چون انواع خودکارها و در اشیای بزرگی چون صندلیها یا میزها یافت شود.

وزن سبک آن به کارآئی انرژی نیز کمک می کند. چگونه؟ ساده است، برخی از اجزای وسایل نقلیه از پلاستیک ساخته شده اند، بنابراین وزن و همچنین مقاومت  در برابر هوا را در آنها کاهش می دهند، درنتیجه خودروها از سوخت کمتری استفاده می نمایند.

بازیافت

اگر پلاستیک به درستی فرآوری نشود، می تواند محیط زیست را تخریب نماید. بنابراین بسیار مهم است که ما در پایان  عمر مفید آن پلاستیک را در سطلهای  بازيافت قرار دهيم.  به اين  طریق، پلاستیک می تواند به اشیای دیگری و یا حتی به انرژی جدیدی تبدیل گردد.

 

آیا می دانستید...؟ 5/22 درصد از پلاستیکهای جمع آوری شده باید بصورت اشیای جدیدی بازیافت شوند؛ 60 درصد از آنها به انرژی تبدیل خواهند شد.

 

برچسب­ها:

بازیافتکارآیی انرژیصرفه جویی در منابع

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829