با کمک ترموستاتها در مصرف انرژی صرفه جوئی کنید

چاپ

خبر خوب: مجبور نیستید برای صرفه جوئی در مصرف انرژی دستگاه تهویه هوای خود را خاموش کنید. ترموستاتها می توانند باعث صرفه جوئی در مصرف انرژی به میزان 8 تا 13 درصد شوند!


ترموستاتها: متحدین ما برای صرفه جوئی در مصرف انرژی در دفاتر کار.
ترموستات  چیست ؟
ترموستات، یک مکانیزم کنترل کننده است که دستگاه تهویه هوا  را مطابق با دمای اتاق روشن یا خاموش می کند.
تفاوت میان سیستمهای ساده تر و سیستمهای مدرن تر و پیچیده تر در این است که علاوه بر اینکه مطابق با دمای مطلوب دستگاه تهویه هوا را خاموش و روشن می سازند، به شما اجازه می دهند تا درجه حرارت را برای گرم کردن یا خنک کردن دفتر کار یا خانه خود بطور ساعتی، روزانه و یا هفتگی تنظیم نمائید.
همه کاره تر، کارآمدتر
این انعطاف پذیری در انتخاب بدین معناست که ما از سیستمهای گرمایشی و تهویه هوا بطور فوق العاده کارآمدتری استفاده می کنیم.
شما می توانید چندین سطح دما را در طول شبانه روز برنامه ریزی کنید تا به اين ترتيب سیستم تهویه هوا را در تمامي زمانها برطبق نیازهای واقعی خود تنظیم نمائید. شما حتی می توانید برنامه ریزی کنید که چه  زماني سيستم تهويه هوا را روشن یا خاموش نمائید. بنابراین همه در دفاتر کار از دمایی که متناسب با نیازهای شان باشد، لذت خواهند برد.
نکاتی درباره نصب ترموستات
اگر شما هنوز یک ترموستات در خانه ندارید، نگران نباشید زیرا نصب و راه اندازی آنها آسان است. یکی از راههای به حداکثر رساندن پتانسیل صرفه جويي انرژي آنها انتخاب یک موقعیت خوب براي نصب است: ترموستات را در یک ارتفاع قابل دسترس یعنی حدود 5/1 متری قرار دهید.
بهترین مکان روی یک دیوار داخلي  و در بهترین شرایط برای حساسیت به محیط  است؛ آن را نزدیک منابع گرمائی یا سرمائی نصب نكنيد زیرا ممکن است بدرستی  عمل نکند.
آیا می دانستید...؟ دمای ایده آل برای یک دفتر کار در تابستان حداقل 26 درجه سانتیگراد می باشد.

برچسب¬ها:
تهویه هوا – چگونگی صرفه جویی انرژی – سلامت
منبع : www.Repsol.com