امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نیروی باد و نیروگاه بادی

با تماشای تعداد زیادی از توربین ها ی بادی در کنار جاده که انرژی تولید می کنند و اکنون نیز بخشی از محیط ما شده-اند، بگویید، تا چه اندازه درباره آن ها می دانید؟


از سال 1888، از باد برای تولید الکتریسیته استفاده شده است. امروزه چگونه از آن استفاده می شود؟
شروع فعالیت
آیا می دانید اولین بار در چه سالی از باد برای تولید الکتریسیته استفاده شد؟ استفاده از آن در ایالت اوهایو در سال 1888 بود و امروزه هم انرژی بادی به عنوان یک راه مهم برای بدست آوردن انرژی پایدار مورد استفاده است.
همه ما می دانیم که توربین های بادی چگونه کار می¬کنند: تیغه ها در اثر جریان باد می چرخند و یک ژنراتور این حرکت را به الکتریسیته تبدیل می کند.
آنچه گه بسیاری از مردم نمی دانند این است که نیروگاه¬های بادی وجود دارند که پشت به باد قرار دارند و اندازه آن¬ها می¬تواند از کمتر از یک متر به لحاظ قطر تا بیش از صدها متر باشد.
باید چه چیزی را بدانیم؟
به لطف %2 از انرژی خورشیدی که به زمین می¬رسد و سپس به باد تبدیل می شود. تنها استفاده از همین مقدار کم از انرژی می تواند ، جایگزین مقدار ده برابر مصرف جهانی انرژی اولیه شود.
درست است که ما به زمین های زیادی برای ساختن نیروگاه های بادی نیاز داریم. با این حال، توربین های بادی تنها %5 از این سطح را اشغال می کنند، و بقیه می توانند برای استفاده های دیگر از قبیل کشاورزی، راه سازی و غیره مورد استفاده قرار گیرند.
با در نظر گرفتن تمامی موارد، همراه با تاریخچه طولانی و آینده روشن توربین های بادی، آن ها به عنوان یکی از تمیزترین و مفیدترین انرژی های تجدیدپذیر باقی می مانند.
دوستان قدیمی
کشور اسپانیا برای سال های زیادی است که از باد استفاده می¬کند. دون کوئیگزتو (Don Quixote) این موضوع را در حضور آسیاب بادی در Castilla la Mancha اظهار نموده است.
آیا هنوز هم به همان شکل است؟ در نگاه کلی، با اینکه رشد آن در 2012 در تاریخ نیروگاه بادی در این کشور در پایین¬ترین حد ممکن بوده است، مشخص شده است که اسپانیا دومین کشور در اروپا و چهارمین کشور در جهان است که با استفاده از باد، انرژی الکتریسیته تولید می¬کند.
آیا می¬دانید که ...؟ 7/3 درصد از تقاضای انرژی در اتحادیه اروپا با استفاده از انرژی بادی تأمین می¬شود.
برچسب¬ها: نیروگاه بادی- پایداری- انرژی تجدیدپذیر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829