آزمایش ها با خورشید

کودکان کشف چیزهای جدید را در هنگام بازی دوست دارند. اگر می خواهید آن ها را شگفت زده کنید، بازی هایی را امتحان کنید که کودکان، درباره اینکه خورشید تا چه اندازه انرژی دارد یاد می گیرند.
آیا رنگ ها واقعأ برروی دما اثر می گذارند؟ به کودکانتان یک آزمایش ساده را نشان دهید.

مسابقه : رنگ و گرما
با این آزمایش کودکان کشف می کنند که چگونه برخی از رنگ ها گرمای بیشتری را از نور خورشید، نسبت به بقیه رنگ ها جذب می کنند. تمام آنچه که نیاز دارید، برخی از قوطی های حلبی هستند که اندازه های یکسانی دارند ولی به رنگ های متفاوتی، هم تیره و هم روشن، رنگ شده اند: قرمز، سبز، سفید، سیاه و غیره.
هر قوطی حلبی را با رنگ متفاوتی نقاشی کنید و یک پوشش برروی آن ایجاد کنید که یک سوراخ داشته باشد تا بتوانید دماسنج را در آن وارد کنید.
سپس آن ها را از آب پر کنید و آن ها را به روی یک سطح صاف در معرض نور خورشید قرار دهید، مواظب باشید تا آن ها برروی هم سایه نیاندازند. دمای آن¬ها را با فاصله های سه و چهار دقیقه اندازه بگیرید و ببینید که کدام یک بیشتر از بقیه گرم شده اند. نتایج آن ها حیرت انگیزند. بدین طریق، کودکان یاد می-گیرند که چرا رنگ های خانه و لباس هایشان برروی راحتی و کارایی انرژی اثر می گذارند.
مواد عایق
اگر شما آزمایش اول را انجام دادید و خواستید که آزمایش دیگری را انجام دهید، این آزمایش دوم را از دست ندهید. در این آزمایش کودکان شما اهمیت مواد عایق را برای بدست آوردن یک دمای راحت و مناسب در خانه یاد خواهند گرفت.
شما به 4 قوطی حلبی کوچک و 4 قوطی حلبی بزرگتر نیاز دارید. آن هایی که کوچگتر هستند را درون آن-هایی بگذارید که بزرگتر هستند. در هر مورد، فضای بین آن ها را با مواد متفاوتی پر کنید: سنگریزه ها در مورد اول، مقوا در مورد دوم، خاک اره در مورد سوم و مورد آخر را خالی بگذارید. آیا می دانید چه اتفاقی می افتد؟
در مرحله آخر؛ تمامی قوطی های کوچک را با آب داغ پر کنید و یک درب که یک حفره برای قرار دادن دماسنج دارد را روی آن ها قرار دهید. به عنوان نتیجه آزمایش، دما را اندازه بگیرید تا ببینید کدام یک از آن ها گرمای خود را زودتر از دست می دهند. فکر می کنید کدام یک دیرتر از همه گرما را از دست می¬دهد؟
آیا می دانید که ...؟ گالیلئو گالیله  برای مطالعه خورشید با یک تلسکوپ با نگاه کرده به خورشید دست به مخاطره زد.


برچسب ها: اوقات فراغت، برای کودکان، انرژی خورشیدی
منبع : www.Repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829