امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

تاریخ انقضای مواد غذائی

همه ما می دانیم که تا چه زمانی باید یک محصول را به مصرف برسانیم. تاریخ انقضاء مشخص و مختصر است، اما... آیا اگر ما به معنای واقعی کلمه از این تاریخ پیروی نکنیم، واقعا اتفاقی خواهد افتاد؟ مطالعه ادامه مطلب به شما کمک خواهد نمود تا شک و شبهه های خود را برطرف کنید.

 

 

21 درصد از افراد اسپانیائی، محصولات تاحدی منقضی شده را به مصرف می رسانند. آیا انجام این کار درست است؟

تاریخ انقضاء و بهترین زمان مصرف

هرچند برطبق اظهارات مقامات کشاورزی، مواد غذائی و محیط زیست اروپایی، 7/64 درصد از مردم درباره این دو مفهوم آگاهی دارند، مشخص نمودن آنها به منظور اجتناب ورزیدن از به هدر رفتن مواد غذائی مهم می باشد.

تفاوت میان این دو چیست؟ تاریخ انقضاء، آخرین روزی را که مصرف آن محصول بی خطر است، اطلاع می دهد. از سوی دیگر، تاریخ بهترین زمان مصرف به زمانی اشاره دارد که تا آن زمان ویژگیهای محصول دست نخورده باقی می مانند و ممکن است این محصول پس از این تاریخ نیز بدون هیچگونه خطری برای سلامتی مورد مصرف قرار گیرد.

فرصت امتحان!

بیش از نیمی از افراد محصولاتی را که از تاریخ مصرف آنها گذشته است، دور می ریزند. آیا شما نیز این کار را می کنید؟

از آنجا که مواد غذائی بطور فزاینده ای هر روز بهتر کنسرو می شوند، در کشور اسپانیا، دولت و سازمان ایمنی مواد غذائی و مواد مغذی اسپانیا (AESAN) گامهائی را به منظور ارتقای این مقررات برداشته اند و بنابراین ضایعات می توانند تا میزان حداقل کاهش یابند. این ابتکار، در راستای اعداد و ارقامی که نشان می دهند که از بین 89 میلیون تن مواد غذائی قابل استفاده ای که بدور ریخته شده اند، تقریبا 8 میلیون تن در اسپانیا هستند، لازم بود. 

خبرهای خوب برای مواد غذائی

در سالهای اخیر، تعداد افرادی که هنگام خرید، به دقت کیفیت مواد غذائی را کنترل می نمایند، افزایش یافته است. علاقه به استفاده مجدد از هرچیز ممکن نیز افزایش یافته است.

همچنین، بسیاری از مصرف کنندگان آمادگی این را دارند که محصولات تخفیف خورده ای را خریداری نمایند که تاریخ انقضای آنها نزدیک است. هرچند برای اینکه این عمل موثر باشد، شما باید خرید خود را با دقت برنامه ریزی نمائید، اینطور فکر نمی کنید؟

آیا می دانستید ...؟

 5/85 درصد از مصرف کنندگان همیشه تاریخ انقضاء را کنترل می کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829