لاستیکهایی با طول عمر دو برابر

چاپ

لاستیک ها تولید می شدند، اتومبیلها را می راندند و پس از اینکه فرسوده می شدند، به فراموشی سپرده شده یا در یک محل دفن زباله، برروی هم انباشته می شدند. اما این موضوع به گذشته مربوط می شود. اکنون، بخاطر ایجاد یک فن آوری مبتکرانه، لاستیکهای استفاده شده دارای عمر دوباره ای می باشند.


لاستیکها، برای ساخت چمن مصنوعی، مسیرهای دو و میدانی و حتی بستر احشام، بازیافت می شوند.
یک ایده عالی
تاکنون، تنها دو روش برای خلاص شدن از لاستیک فرسوده وجود داشت: محلهای دفن زباله یا نیروگاههای حرارتی، جائی که لاستیکها به سوخت تبدیل می شدند.
به منظور استفاده مجدد از این ماده، محققین تصمیم گرفتند که بهترین روش برای بهره برداری کامل از پتانسیل آن را بیابند. و به این ایده عالی رسیدند! استفاده از آن برای سطح جاده ها!
استفاده از این نوع آسفالتها، آغاز جایگزینی سطوح جاده های فعلی می باشد. در مناطق مختلفی از کشور اسپانیا، صدها مایل جاده، با پودر لاستیک ساخته شده اند.
جاده های امن
آسفالت معمولی نمی تواند با کیفیت و شرایط خود با این آسفالت مقایسه شود. میزان چسبندگی و همچنین جذب شوک اینگونه لاستیکها بیشتر است. بعلاوه، ثابت شده است که استفاده از این نوع پوشش لاستیکی، اثر آکوستیک و صدای ناشی از ترافیک جاده ای را کاهش می دهد. این ویژگیها به مزایای دیگری همچون کاهش هزینه مواد اولیه و ماندگاری بالا، اضافه می شوند.
لاستیکهای با عمر پایان یافته (ELT) به آندسته از لاستیکهایی که دور انداخته شده اند، اشاره دارد. فقط در کشور اسپانیا، سالانه تقریباً 200000 تن ضایعات لاستیکی تولید می شود که الزام تولیدکنندگان برای مدیریت این ضایعات، می تواند چاره ساز باشد.
لاستیک های فرسوده چگونه جمع آوری می شوند ؟
مراکز مدیریت ضایعات، باید لاستیکهای فرسوده را به مراکز مجازی بفرستند که در آنجا به نوبه خود آنها را به مراکز تفکیک یا کارگاه های بازیابی و اصلاح منتقل می کنند.
انتقال لاستیکهای فرسوده به محلهای دفن زباله را فراموش کنید و نسبت به یک راه حل کارآمد متعهد شوید.

آیا می دانستید ...؟
در کشور اسپانیا، سالانه 35 میلیون لاستیک فرسوده، دور ریخته می شوند و خبر خوب اینکه، اکنون این لاستیکها منتظر زندگی جدید خود هستند.

برچسب ها:
بازیافت – حمل و نقل – صرفه جوئی منابع